Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Ida Lundin - 9 juni 2008 19:35


Vilken händelserik dag det har varit idag!


Vaknade klockan 02.00 redan av att jag hade märkligt ont i magen - aj så ont det gjorde! Tänkte inte mera på det och gick och la mig..

Kunde ju självklart inte somna om så jag klev upp kl 06.00 och gjorde mig klar för jobbet.. Mådde fortfarande väldigt konstigt och ont i magen!

Jag prövade att åka iväg på jobbet men det blev aldrig bättre under dagen så när jag kom hem runt 13.00 så for Tobias iväg och jobbade och jag ringde mamma för att rådfråga henne, hon tyckte jag skulle ringa in eftersom hon inte kände igen smärtan.

Sagt och gjort så ringde jag in och de ville att jag genast skulle komma ner för hon tyckte det lät som om det hade satt igång sammandragningar nu redan och de ville de verkligen inte eftersom de stänger igen på onsdag och jag är endast i vecka 28+4 (vecka 29)

Ringde mamma och hon var snäll och följde med mig in eftersom Tobbe var nere i Sundsvall och skulle lossa.

Hatar sjukhusoch därför ville jag inte in själv :/ Huga!


Väl där på sjukhuset så kom det in världen trevligaste doktor Jakob och om jag kunde plocka ner en stjärna åt honom så skulle jag göra det för bättre läkare har jag aldrig träffat på!

Vi tog en massa olika prover , blodtrycket osv..

Sedan ville han självklart kolla så bebisen hade det bra i magen och inget hänt med h*n :)

Först kollade vi med vanligt UL och jäklar vad det levde om :)

Han frågade mig ifall jag visste vad vi väntade ...

(JAG) -Nja ... Jag tycker det känns som en lite tjej ja :)

(MAMMA) -Det är en tjej så är det bara !! :D

(Dr. JAKOB) -Ida, vill ni veta så har jag ett klockrent svar! :)

(JAG & MAMMA) -Tittade ängsligt på varann och vart nervös och sen sken jag upp "SJÄLVKLART" ! :D

(Dr.JAKOB) -Det sägs ju att mamma vet bäst, så du och Tobias väntar en liten flicka! Hon visade stolt upp sig :)


Både jag och mamma hade inte långt till tårarna men bet ihop! Gud så lycklig jag var och ville bara slänga ihop bena och hoppa därifrån och ringa älskling :D

Medans vi väntade på lite provsvar och så fick vi äran att lyssna på 1 helt nyfödd bebis och sen en förlossning och en ännu nyare bebis :D

Längtar tills våran flicka kommer nu :)


Efter vi var klar och slagit igång mobilen hade älskling skickat sms och skrivit att han var så orolig.. Stackarn !

Så jag skrev ett sms att vi var klar och att vi skulle iväg och äta - var ju DÖHUNGRIG!

Han ringde upp DIREKT och frågade ut mig totalt :D

Han frågade hur det var med bebisen och då jag berättade att det var en liten flicka numera så skrek han rakt ut : "Ljuger du för mig så ..faaaaan!"

Han vart MEGA lycklig och efter en liten stund fick han brottomt att lägga på för att han ville ringa Marie och Hasse :) hihi!


Det känns helt underbart iaf, nu längar vi efter våran lilla prinsessa :)

Kram kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards