Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida Lundin - 31 oktober 2008 22:53


Vaknade vi 10.30 - mamma skulle väcka mig vid 10.00 men hade totalt glömt bort det , så tack :)
Vi skulle ut på prommis, idag igen! Med samma sällskap som resten av dagarna! Självklart vart det prommis men lite senare, så runt 11.30 stack vi ut! Så skönt , men det var lite kallare idag + att det blåste lite.

Vart 1,5 timme idag och det räckte gott och väl! :)


Hann inte mer än hem så kom gubben hem från jobbet - skönt med helg! :)


Idag har vi haft väldigt fint besök!

Hanna , Emil och JÄTTELILLA Wilmer kom på besök - han är så gudomligt liten och fin!

Skickade även med dem ett paket bjöjor i storleken 2 eftersom gumman är för stor för dem nu! haha :)

Mamma och pappas lilla tjockis! Så go så!


Sedan stack vi iväg in till stan, gubben var måttligt irriterad (hans nya telfeon som är 3 dagar gammal hade displayen totalt slutat fungerat på) kollade på några andra telefoner men de hade ingen lika bra, så han vart väldigt besviken och ville inte vänta i flera veckor på service osv... S

å gubben frågade ifall butikskillen kunde ringde dem på *# så de kunde ta en telefon av dem så fick de fixa de emellan butikerna själva...

Gubben skulle till vilket pris som helst ha en NY!!!!

Grabben i kassan stack bort och fixade en NY telefon igen, så nu får vi hoppas att denna fungerar som den ska iaf!


Sen åkte vi bort till min mormor & morfar, morfar har fyllt år så han fick ett paket för det + ett som tack för tapetseringen! :)

Han sken upp som solen på himlen! Lill-go-moffe!


Sen stack vi hemöver, tog ut pengar, stack bort till Birgittas Ataljé - hämtade ut våra efterlängtade kort som var klara! Så himla vackra kort och vi vart många tusen fattigare!

Men vad gör det när det är våran älskade dotter vi fick så söt på korten?? Skulle kunna köpa hur många som helst!

Har även fixat 10 julklappar idag - visst är vi flitiga?? :)


Efter vi hade hämtat ut korten så for vi ner till Julias farmor & farfar!

När vi väl klev innanför dörren så vart jag assugen på PIZZA!

Gubben hade frågat ifall vi skulle äta det till middag men jag var inge sugen och då blev det inget av... - Tills jag vart sugen på det igen!

Gubben åt en "textelia" tror att den heter så?? och eftersom vi hasse & marie hade någon beställningsgrejs så tog jag en med fläskfilé, färska tomater & beasås - men gud så gott det var!


Nu ska vi ta och krypa ner i sängs, har haft en myskväll med godis och dricka - vilken onyttig dag detta har varit men det bjuder vi på!

Kram!




Av Ida Lundin - 30 oktober 2008 19:39


Jag älskar er !

Av Ida Lundin - 30 oktober 2008 19:32


Har hittat allt vi ska köpa nu, så mysigt att spana runt på alla julklappar!


Har även hittat en ny bilstol som Julia ska få, hon växer ju så det knakar!


Just nu ligger Julia i sin fars famn och sover, det ser så himla mysigt ut!

Eller om vi säger som så här, jag VET att det är mysigt där!

Det är nämligen som så att förut var det JAG som fick somna i hans famn, nu förtiden är den oftast upptagen av Julia och jag förstår henne .. Vem vill inte ligga där och mysa? :)

Julia måste få rå om sin far lika mycket som jag får.

Vi får ju slåss om samma karl och hon vinner jämt! :) -Jädrans unge! ;)


Ne , nu ska jag kika vidare på lite flera överraskningar :)
Kram!



Av Ida Lundin - 30 oktober 2008 17:51


Idag tog jag och gumman oss en rejäl sovmorgon - vi har ju varit så duktiga resten av veckan - prommis, prommis och prommis!

Men imorgon ska vi ut igen, så skönt att komma upp i tid och vara ute i den friska luften!


Gubben kom hem vid 13,30 tiden och då fikade vi lite och stack sedan in till stan. Lämnade in "min första tandask" (från Anette, Jerker, Sebastian och Lenika) som skulle graveras in (Självklart Julia, då) och även ett fotoalbum (från gudmor) som vi också skulle gravera in Julia på + datum då hon döptes :)

Så nu längtar jag tills de ringer och vi får åka och hämta dem :)


Sedan gick vi och kollade på lite parfymer, nya filmserier osv..

- Det är ju farsdag snart OCH jag hittade en farsdagspresent, men vill ha något mera också!

Han förtjänar allt man kan få, han är dock världens bästa pappa och sambo!

Något mera ska vi nog finna :)


Åkte sen in på affären och handlade lite till middagen.

Tog ju upp kycklingfilé igår så -

Middagen bestod av enchiladas! (eller hur de stavas)

Jag är helt kär i det! MUUUUUUUMS!


Just nu sover gumman och vi äter lite godis, egenmys heter det :)

Ha en fin kväll!

Kram!

Av Ida Lundin - 29 oktober 2008 20:30


Klev upp tidigt idag med :)


Fikade , tog på Julia overallen och stack ut med barnvagnen. Klockan var då 10.00 - Skönt som tusan!

Ringde Johanna som tog med sig Viggo i vargnen hon med , mamma - natta - sebbe och Joel joinade oss också!

Vilken mysdag!

Var ute till 12.45 (ute i 2h + 45 min alltså) SÅ HÄRLIGT!

Har som ingen större lust att blogga idag, så vi hörs imorgon!

Ska mysa med min familj innan vi ska sussa!

Kram

Av Ida Lundin - 28 oktober 2008 19:06


Idag var det BVC och träff med resten av mammorna, så det var massage och mäta, väga och ett snack med Carin (om man blivit deprimerad efter förlossningen osv)

Julia växer så det knakar, mamma & pappas stora tjej!

Så imorse tog vi faktiskt vagnen till BVC, 09.30 gick vi - så mysigt då det var vitt på backen. Johanna och Viggo kom och mötte oss på vägen bort också :)

Gick bra på massagen med Julia ville äta mestadels och inte alls ha nå mycket massage.


Sen så gick jag till Julias mormor, moster och morbröder :) Natta följde med oss hem så vi gjorde lunch och fikade massa gott.

Var så längesen vi båda ätit pyttipanna och stekta ägg så det vart våran lunch för idag :)

Sen så kom gubben hem, han fikade och duschade medans jag och Natta fortfarande fikade, sen åkte vi in till stan - köpte nya lysrör till badrummet och en NY MOBILTELEFON till mig!! Är väldigt nöjd och finner mera och mera finesser! SKOJ!


Vi for förbi mamma på hemvägen och släppte av Natta, sen hem så gubben fick vila lite han och gumman!

Så jag slängde igång två tvättmaskiner , vek lite tvätt, dammsög och gjorde iordning middagen!

Gubben ville ha lasagne idag, så på middagsmenyn vart det självklart lasagne och god sallad :)


Måste säga GRATTIS till Hanna och Emil som idag har fått sin efterlängtade son, Wilmer - han är så vacker!

Grattis grattis - han är tingade som Julias pojkvän i framtiden

(så släng er i väggen brudar!!!!)


Nu ska vi smälta maten lite och sedan plocka fram lite glass, vart så sugen på det! Funderar på lite bär till det också! :)

Kramkram!



Av Ida Lundin - 27 oktober 2008 19:10


En ny vecka igen, helgerna går på tok för fort!


Det har varit en helt underbar helg med shopping i fredags, dop på lördagen och en slappardag på söndagen!


Finns bilder i min bilddabok :)


Idag har vi hunnit med en hel del också!

Då gubben hade slutat jobba så stack jag iväg till kyrkan & församlingsgården för att lämna igen nyckeln & psalmboken :)

Så gubben fikade och slängde sig i duschen medans jag stack iväg!


Han var precis klar då jag klev ur bilen, så vi hämtade lite grejer som vi skulle fixa, har lämnat nåra tackkort i stan :)

Nere i stan så gick vi på Änglarum, där de har kommit in väldigt fina barngrejer och Julia fick :

*En sängmobil som spelar och snurrar av sig själv - skitmysig!

*4 nya tuttar

*2 mjukdjur

*1 potta med NallePuh på :)

- Allt detta fick hon av sin mormor, moster och 2 morbröder i presentkort i dopgåva , så tack så mycket!


Sen gick vi på Kappahl där hon fick :

1 mysdress

2 pyjamasar

- Det var för presentkortet hon fick av sin morbor Joakim och flickvän Emilie :)


Sen vart det Lindex:

3 byxor

4 body´s

- Som hon fick av mamma och pappa sin :)


- Bortskämd? Oja , det är ju våran underbara dotter !

Så hon förtjänar allt man kan tänkas !


Gubben köpte en ny mobil idag också, en SonyEricsson C920 tror jag att den hette, väldigt bra!

Så jag ska köpa en likadan imorgon jag med - vart ju avundsjuk!

Så det blir en sväng in till stan imorgon också, det var bra myket vi glömde bort att göra också! Som vanligt!


Klockan tickade iväg så det vart dags för middag, så det vart en snabb middag med pasta, korv och sallad - lätt och gott!


Nu ska jag mysa med min dotter och sambo!

Kram!

Av Ida Lundin - 26 oktober 2008 21:18


Åh, vilken härlig dag vi har haft!


Sov ut REJÄLT imorse, lämnade inte sängen förrän klockan var 13.00 (alltså 12.00) Det var så himla skönt!

Vi slängde oss i duschen medans gumman förtsatte att sova en stund till, gubben bytte däck på forden - så nu är allt klart för vintern!

Efter duschen så fikade vi, SMÖRGÅSTÅRTA så klart!! Så det vart våran frukost OCH lunch! :)

Sen stack vi iväg till Julias farmor och farfar, där vi skrev ut lite bilder (de har en skrivare där man får ut väldigt fina foton, som då man skickar in dem) tog ut lite foton som vi ska skicka iväg till min kära farfar (han kunde inte vara med på dopet men skickade en dopslant ändå) min gofarfar!

Vi åkte hem vid 16.00 och började förbereda lite för middagen:

Idag bestod middagen av räk & wockgrönsakspaj - gud så gott!

Vi bjöd även Julias mormor, moster och minsta morbror på middagen!

Efter maten åt vi självklart tårta och smörgåstårta !

Sen skickade jag också med en låda med kakor, de var så sugna på kakor med orkade inte så jag kom på idéen med att de fick ta med sig hem då??

-Jaaaaa, då kan vi fika det då vi kommer hem!

(De hade slängt upp locket på lådan direkt då de kommit innanför dörren)


Vid 19.30 åkte vi in till stan, skulle hämta upp ett XBOX hos Julias gudfar, så nu är gubben OKONTAKTBAR ! :P Men det gör inget, haha!


Igår fick Julia så många fina doppresenter, blandannat:

2 olika Presentkort

Pengar

5 Halsband

1 ring

Snuttefiltar

Ett stort klädpaket

Mitt första årbok

Ask

Album

Tandask

Ett jättefint måttband , graverat i Julia så hon kans kriva in sin längd framöver på den

Gossedjur

Utedass - så LÄCKERT !

Osv - Julia är så nöjd med sin dopdag (TACK ALLIHOPA)


<3


Nu ska vi kolla på film alldeles strax, ska bara plocka fram lite popcorn och godis - det är gott :P


Kram!



Ovido - Quiz & Flashcards