Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Ida Lundin - 20 oktober 2008 23:03


Nu är gumman nybadad, såå mysigt att bada tycker hon!


Jag måste göra nå riktiga fika nu , har ätit på tok för mycket kakor och onyttiga saker idag. Smakade ju självklart på mammas vänninnas morotskakor som hon kom med (två långpannor) fyyy satan så gott!


Efter detta dop kommer vi (läs jag) rulla fram!

Ska det kosta -  SÅ ska de kosta :)


Vart bra jäkla sugen på stekta ägg , kanske ska göra det?

Aja,  något i matväg iaf.

Sugen på att äta upp gubbens matlåda med middagen jag gjorde idag men då blir ju han utan - han måste ju iaf få smaka den (för den var gooooood)


Nu ska jag röra på mig innan stumpan vaknar :)
Kram!

Av Ida Lundin - 20 oktober 2008 18:08


Då var middagen avklarad - insåg att det skulle bli väldigt mycket mat ..
Tog telefonen och ringde till mamma och bjöd mamma, natta, sebbe, joel och jocke på middag!

Sebbe är väldigt kräsen på mat, även Natta med de åt hela två portioner var!

Gjorde en köttgryta, strimlade köttet - hela majs - wockgrönsaker !

Lätt och gott , pasta till det!


Så nu står det några matlådor till gubben i frysen också, han var nöjd! :)


Snart så är Jessica på väg, tänkte fika lite!

Gubbe bakade som sagt kakor häromdagen, ett nytt recept som hette något med "earl grey- kakor" och "gaffelkakor" :)

Är stolt över honom - han kan allt!


Är väldigt glad över att allt är handlat till dopet också, smygkikar på dopklänningen väldigt ofta ! Den är så otroligt vacker!


Nee, nu ska jag kolla på tv innan Jessica tittar in :)
Kram!

Av Ida Lundin - 20 oktober 2008 14:52



Vi ställdeklockan igårkväll, så vid 09.00 klev vi upp imorse.

Gjorde oss klara, fikade, mamma kom och sedan stack vi iväg på DollarStore!


De har väldigt mycket myysigt där, fast bra mycket rat också!

Men vi gjorde av med 700 kr så lite hittade vi iaf!


Trodde gubben skulle bli galen av allt jäkla vägbyggsgrejs, fick köa bra länge!

Han har som vanligt INGET tålamod med sånt där :)

Så både jag och mamma satt och fnissade någa gånger.

Julia hon sov sig igenom shoppingen helt och hållet hon, mysigt med andra ord :)

Julia brukar aldrig i stort sett kräkas rak ut men innan hon sattes i bilstolen spydde hon rakt ut och det flög så fint förbi hennes mormor - så hon hade enbart tur :D haha!


Fick ett sms också om att min mobil hade kommit, så nu har jag hämtat hem den - redan måttligt less på den ! :P Längtar tills de får in några nya mobiler, så vi kan köpa nya!


När vi kom hem så hann vi bara packa upp allt innan gubben skulle fara på jobbet, han har eftermiddag denna vecka.

Den här veckan kommer jag vara superstressad säkert, är så mycket som ska fixas! Fyy!


Julia ligger och pratar i sömn nu, låter VÄLDIGT roligt!

Gotjejen våran!


Nu ska jag göra mat, blir en tidig middag eller sen lunch - välj själv!


Kram!


Ovido - Quiz & Flashcards