Alla inlägg under november 2008

Av Ida Lundin - 30 november 2008 22:37


Gubben stack iväg med Emil till skogen idag medans jag och gumman låg kvar i sängen och myste!


Gubben kom hem vid 12.30 så då steg jag och stumpan upp :D

Gjorde lite fika , tunnbrödsstrutar idag - muuums!

Tänkte åka in på skyltsöndagen, men va fan - orkade inte!


Så vi bestämde att vi skulle äta middag med mamma, Natta, Sebbe, Joel och Martin som var här och hälsade på! :)

Gjorde potatisgratäng, biff och god sallad!

Så himla gott!

Sedan drack vi kaffe och åt marängsviss - barnen älskar det och VI :D


Efter middagen så åkte vi bort till Hasse och Marie en sväng och hälsade på :) + att vi for och hämtade nå kort som gubben hade glömt i lastbilen.


Så nu är vi hemma och jag dricken en kopp glögg och gubben varm choklad! Självklart massa lussebullar och kakor till det - livet är gött!


Nu ska ja bara vänta på tvättmaskinen och sen ska vi krypa ner i sängen, myyys :)

Nattinatti!
Kram!


Av Ida Lundin - 29 november 2008 22:01


Vilken skön sovmorgon vi tog oss imorse, tills gumman inte ville sova längre alltså :)

Så vi klev upp, slängde oss i duschen .. fikade och packade på oss massa kläder för att vandra bort mot marknaden i kuben här i Långsele.

Vi gick utanför dörren och ca 15 meter sen vände vi om och körde ut bilen ur garaget och tog den dit bort istället :D  haha!

Det var ju fan -11 ute! :D


Vi köpte en söt mössa till Julia bara, fanns ju bara en massa skit för gammlingar , suck!

Så Julia fick en "Hallo Kitty-mössa" iaf :)
Prövade den då vi kom hem och hon såg sig själv i spegeln och drog på ett rejält smile! Våran gotjej alltså!

Vi köpte även tunnbröd och MUNKAR! ;)


Så när vi kom hem så bäddade gubben ner Julia i sängen som fortfarande sov och jag plockade fram lite gott och gjorde tunnbrödstrutar! Fy fasiken så gott och en god kopp thé till det !

Jag vart ganska så mätt och rokade 1 munk efter fikat medans gubben tryckte i sig 3 :D haha! Finns inget stopp där inte :P


Aja, sen vart det middag och idag gjorde vi ungsstekt laxfilé, kokt potatis och wockgrönsaker! MUMS!


Efter vi hade stökat undan maten så plockade vi fram JULEN ! :D

Så nu är allt klart, jättemysigt vart det - ganska skönt att ha detta gjort nu! Men jag längtar tills man får plocka bort allt igen!


Sen tog vi och badade våran goa dotter - som förövrigt blir väldigt ledsen när hon måste kliva upp ur badet nu för tiden. De senaste 3 ggr har hon blivit helt hysterisk, hon älskar helt enkelt att bada! :)


Nu ska jag och gubben plocka fram lite chips och nygjord dipp - göttigötti!


Kram! 



Av Ida Lundin - 28 november 2008 22:48


Äntligen helg tillsammans !


Idag kom Ida & Noah och Hanna & Wilmer och hälsade på mig och Julia vid 11.00 idag - vi fikade och hade allmänt mysigt med våra bebisar!

Så roligt att träffa andra med bebisar i SAMMA ÅLDER ! :)


Gubben kom hem vid 13.00 iaf, slängde oss sedan i dusche, fikade och for ner till stan!

Handlade 1 julklapp till, massa fina julkulor i PLAST till julgranen då :) Kan inte ha nå annat är plast med dessa katter :D

Tobbe skulle in och handla på "Apoteket Röda Näsan" också!

Sen hämtade jag ut lite grejer på apoteket, och inhandlade lite salvor till gumman.


Åkt förbi hos mamma också, vi fick ett nytt sånt här häfte med olika rabatter osv, tack tack :)


Sedan bar det iväg hemöver - matdags!

Hanna, Emil och Wilmer bjöd vi på middag idag!

Vi gjorde lasage och en sallad till det!

De stod för efterrätten som bestod av marängsviss - MUUUUMS!

Sen bunkrade vi upp med chips och dipp!

De hade också med sig en stor påse med godis!

Vi kollade på IDOL och ÄNTLIGEN åkte Johan ut - bradär!!!!

Tobbe och Emil busringde lite också, vi fick oss några bra skratt där!

De bara lyste "busungar" i ögonen på dem, haha!


Fick även låna deras söta vovve , Tanja på en prommis ikväll - gud vad jag saknar hund!

Hände en liten sak då de skulle åka hem också (på tal om Tanja då)

De klädde på Wilmer, sig själva och gick ut .. Inte mer med det, jag går och göra katterna klara för kvällen och ser att Tanja står i köket...

Så jag vart så chockad , men hallo - Tanja då?! :D

1 sekunde senare kommer Emil in, "Vi tänkte bara hämta Tanja, glömde ju hon" Hahaha! Lillgumman hade lagt sig i köket hon, jag äääälskar denna vovve! Hade ju inte gjort ett skit om de glömt henne :D haha!

- Då hade ni aldrig fått tillbaka hon :D


Nu ska iaf jag och gubben kolla på 2 avsnitt PRISON BREAK !


Kramkram!






Av Ida Lundin - 27 november 2008 18:11


Blir bättre och bättre , vilket känns helt gudomligt skönt faktiskt!


Har inte gjort ett skit idag - bara myste med gumman .

Har tagit igen all tid vi hr förlorat, myst i sängen, lekt och haft det SUPERMYSIGT helt enkelt! Ännu mera mys vart det då gubben kom hem!

Julia blir så glad när pappa kommer hem och skrattar för fullt!


Julias mormor bjöd oss på mat idag, potatisgratäng, filé, lövbiff och en god sallad ..  Jag höll mig till potatisgratängen - gick ju jättebra :)


Ja orkar faktiskt inte blogga mera ikväll, ska kolla på TV med gubben och sen ska vi lägga oss. Är konstigt nog supertrött idag? :S
Aja.

Kram!

Av Ida Lundin - 26 november 2008 21:36


Jag lever :D


Under fredagen kände jag mig jävligt hängig, ont i ryggen/magen överallt i stort sett.

Febern kom krypandes - jippi - vad roligt!

Under lördagen vart det ännu värre, högre feber och låg hela dagen fram till klockan 14.00 - klev upp och mådde allmänt ... bajs !

På lördagnatt runt 03.00 då jädrar ni - jag tackar gud för den kloke jäveln som uppfann toaletten!!

Toaletten har under dessa dagar varit min BÄSTA VÄN!

Jag måste ha världen bästa karl (eller det har jag) för han har passat upp mig dygnet runt, så fort det har varit något - han är bäst helt enkelt!

Samtidigt som han har skött mig så har han tagit hand om våran underbara dotter, huset, all matlagning och djuren!


Jag valde iaf rätt vecka att bli sjuk på , gubben har jobbat förmiddag och är hemma vid 14.00 - 15.00 på dagen.

Eftersom Julia lägger sig 21.00 och vaknar vid 07.00 så har jag klarat av den biten själv iaf, sen har hon ätit 07.00 och somnat om till 10.00 och äter & somnar om till gubben kommer hem!

Hon är väldigt snäll våran gotjej!

Det syns på Julia att hon tycker att jag har varit sjuk, hon har inte varit skrikig eller nå grinig alls (vilket hon sällan är) så hon har varit helt underbara att ha med att göra medans jag har varit sjuk. Men hon har saknat det här mysiga pussarna och myset med sin mamma - det märktes idag då vi myste rejält i sängen imorse - vad hon njuter!


Iaf så låg jag hela Söndag, Måndag , Tisdag och idag har jag varit på benen hela dagen i stort sett , såååå skönt!

Älskar att kunna hålla i mitt egna barn, bara kunna lyfta upp henne, byta en blöja - det har verkligen inte fungerat dessa dagen - hela kroppen har darrat ihop och krampat ! Har aldrig haft så ont i kroppen i hela mitt liv, magen & ryggen var värst - kraaaamp!


Eftersom detta har varit en helt underbar dag (endast 1 toabesök) så stack vi iväg och storhandlade, så mysigt i lugn och ro!

Gumman var vaken hela tiden och bra många stannade och frågade hur gammal hon var, vad hon hette och att hon var så lik sina föräldrar!

Att okända människor faktiskt kan vara så trevliga :) haha!

Hann även sticka in på Näbbar&Klor och köpa mat åt katterna, hann precis in - för de stängde om 2 minuter - bra tajmat av oss !

Katterna är nöjda iaf!


Har fortfarande itne fått ätit en måltid än, det är små små små portioner.

Lite kokt ris, thé, såna där ÄCKLIG proviva... Aja !

Imorgon hoppas jag på lite bättre mat - är hungrig :D


Min mamma ska ha ett jättestort tack som har varit hit flera ggr / dag pga saker som ev. ska kunna hjälpa osv..

Hon köpte även ersättning åt Julia ifall att min mjölk vart sämre av att inte få äta en måltid på 4 dagar !

Ni som dagligen läser min blogg vet hur mycket jag fikar så det har varit världens kamp emot hungern!

Mamma har även varit här och lekt med Julia medans gubben har jobbat - hon måste ju självklart få busa lite med sin mormor!


Nu ska jag och gubben kolla på film , sedan krypa till kojs!

Kram!


Av Ida Lundin - 23 november 2008 14:10


Har legat hela dagen och gubben har passat upp med vatten, nyponsoppa och alvedon . Nu ska jag försöka få i mig lite spagetti, vart sugen på det så gubben kokade :)


När man endå är förkyld, så kan man väl passa på och ta magsjuka / vinterkräksjukan ! Ja, varför inte - tacktack!

Av Ida Lundin - 22 november 2008 19:12


Fick en rejäl frukost på sängen av gubben idag !

Nybakat bröd, frukt och en god kopp thé! + en jättefin julpåse med en nallebjörn och massa godis och god choklad i !

Man slutar aldrig att förvånas över hur go min karl är !

Älskar honom mer och mer för var dag!


Sen myste vi alla 3 i sängen, vilket vi nästan har som morgonrutin - för hur mysigt är inte det då? En väldigt bra start på dagen, kan jag lova :)


Slängde oss i duschen sedan medans gumman sov- myste framför tv:n och se tänkte vi åka på affären en sväng , men då dök Hasse och Mare upp.

Så Gubben och gumman stannade hemma och jag drog och inhandlade "kanjang" tror de stavas så, det brukar fundera ganska bra på mig- så jag hoppas det gör det denna gång också! :)


Hasse och Marie kom lagomt till middagstiden .. Så gissa vad vi vjöd dem på idag?
Jo - pizza :D

Fick dock inte i mig något utan mådde bara illa hela tiden - men det är smällar man får ta, den ligger i kylskåpet och väntar på mig :P


Sen åkte vi hem till Hasse och Marie, fick låna Jessica´s dator nu medans vi måste lämna in våran bärbara - så det här ska nog fungera.. konstigt att skriva på detta tangetbord och hålla i musen :D haha!

Aja, vi överlever nog :P


På väg hem ifrån Hasse och marie vart vi sugen på något gott, men vad?

Iaf så stack vi in på  affären och fick med oss lite gott hem, blandannat : Akopåse-choklad&mint ! Saltapinnar, Glögg, Nougatkakor, risgrynsgröt , jordgubbscider .. och lite mera nödvändiga saker :P haha!


Nu ska vi kolla på en film, får se vilken det blir. Ska hämta gumman först :)
Kramkram! 


Av Ida Lundin - 21 november 2008 20:38


Kära någon, vad har hänt med årets IDOL?

Det är ju fan pinsamt att ens kolla på, därför har vi inte följt det.

Men just ikväll hamnade vi på kanal 4, ja - vad säger man?

Johan - måste vara årets största skämt att han ens kom med i Idol, vad är det för fel på svenska folket som röstar?

Man SKÄMS !

Ja jag hoppas att Kevin vinner iaf, vinner han inte så vet jag inte vad det är med sverige..

Aja, iaf så ... IDOl suger !


--


Åkte till Julias farmor och faster/gudmor idag - så hon fick mysa lite med dem och gubben lånade även hans fars sticksåg, så nu är det totalt fixat i köket - NICE :)


Så nu är det funderingar på ifall vi ska göra Julias rum i julklapp åt henne då hon redan kommer få så många olika julklappar.. Men det återstå att se, ska bli mysigt eftersom man får fler och fler idéer på hur just hennes rum ska se ut - kommer bli sååå mysigt !!


Till middag idag vart det pizza, Julias kära mormor bjöd oss allihopa.

Alltså: Jag, gubben, Jocke, Natta, Sebbe och lilla Joel - självklart mamma också ! Så det var himla gott - TACK :)


Nu ska jag strax ge Julia mat och lägga henne, sedan ska det duktas upp med lussebullar, godis, pop-corn och dricka - GÖTT !!

+ en bra film!


Vet inte hur många alvedon och hur mycket jag har druckit idag, får febertoppar hela tiden - ont i halsen (dock lika som i morse , varken bättre lr sämre) och snorig i fortfarande ENA näshålet !


Ne nu ska Julia äta, Kramkram!


Ovido - Quiz & Flashcards