Alla inlägg under november 2008

Av Ida Lundin - 10 november 2008 20:40


Vaknade relativit tidigt imorse, tänkte dra en sväng med barnvagnen men har haft så j*vla ont i ryggen hela dagen .. Så jag är måttligt sur!


Gubben kom hem vid 14.00 och kröp ner i sängen med oss, vi låg och vilade.

När Julia såg Tobias så började hon skratta och flina upp sig för honom! Snacka om att smöra för pappa - som hon hade längtat efter hela dagen :)


Vi gjorde middag vid 16.00 (vi brukar ALDRIG äta så tidigt) och idag vart det: Pasta och Köttfärssås - gottigotti!


Efter vi hade ätit så åkte jag ner till stan - köpte mammas fördelsepresent/julklapp (som vi syskon har delat på) hon kommer bli JÄTTEGLAD ! :)

En snabbis på affären vart det också, behövs alltid snus och gottigotti! :)


Då jag kom hem så klädde vi på Julia och packade in oss i bilen och for och hälsade på Julias mormor och morbror Joel - de andra var ute med några kompisar :)

Iaf så åkte vi bort med ett stort paket med lite hud och hårprodukter åt mamma.

Det är så sällan hon skämmer bort sig själv nu förtiden så vi plocka ihop massa roligt (spray, mousse, deo, schampoo, duschcreme, godis som bara hon äter - så ingen av barnen kunde ta det ifrån henne)

Hon vart så glad !


Åkte hem vid 18.00 iaf och slängde oss i soffan och myste!

Efter en stund kom jag på att jag skulle städa så...

Dammsöga överallt, skura, tvätta 3 maskiner, vek 2 maskiner, bädda nytt i våran och Julias säng.

Finns de nå bättre än att krypa ner i en renbäddad säng - myyyys!


Medans jag nyss ammade Julia så sprang gubben iväg till köket.. Jag funderade länge på vad han gjorde, men han berättade inte..

Men efter några minuter kände jag att det luktade .. GOTT !

Han kom in med såna där "klämmackor" Åh vad gott det var och jag vart mätt för kvällen! Ska bara ta mig en kopp te och sen ska vi krypa ner i sängen!

Nattinatti, Kram!

Av Ida Lundin - 9 november 2008 21:41


I Fredags var det allmänt lugnt, gjorde gomiddag tillsammans och fick lite besök senare på kvällen (Johanna, Andreas och Viggo).


----


På lördagen tog vi oss en rejäl sovmorgon, vaknade 13.30 ! Oooopps - hela dagen var ju nästan borta! Men vi hade det trevligt iaf :)

Hanna, Emil och lilla Wilmer bjöd oss på middag - så himla gott och vi tog med oss efterrätt (hallon/blåbärspaj & vaniljvisp) MUMS!

Tobbe och Emil "firade" att vi blivit föräldrar - med öl & whiskey !

Det var en väldigt trevlig kväll!


-----


Idag, klev vi upp väldigt tidigt, åkte till Kälarne/Ösjön till min pappa för att fira honom på farsdag då :) Han fick två fina t-shirtar!

Fikade god tårta och sedan vid 15.00 åkte vi hemöver.

For över Hammarn och lämnade av en present åt min farmor - det är hon värd & glad blev hon :)

Sedan åkte vi till Tobias föräldrar, där Hasse skulle firas - det bjöds på god tårta och kaffe - mums!


Så idag vart det mycket god fika, fick även lite sällskap då vi kom hem (Andreas, Johanna och Viggo hälsade på oss)


Grattis på farsdag älskling !!!

(Han fick paket imorse då vi fikade frukost)


Nu ska vi kolla på film, gumman sover och vi ska lägga oss snart med :)
Nattinatti,

Kram!


Av Ida Lundin - 6 november 2008 20:03


Det är några timmar tills gubben gör kväll - vilket också innebär helg för oss! Vad skönt!


Just nu har mamma och Sebbe nyss varit och hälsat på, Sebbe verkligen älskar då han får sin egna tid tillsammans med Julia. Han frågade ifall Julia fick ligga i babygymmet (självklart fick han mysa med henne där) Så mamma hjälpte mig med våran jättehög med tvätt som ska vikas och när vi står och viker så hör vi "Vet du om att du är så fin Julia och jag är världens bästa morbror åt dig, det är jag för det kan jag lova dig . När du blir större så ska jag leka med dig när du vill och när du får lite tänder kan vi äta middag tillsammans"

Både jag och mamma höll på dö, hur gullig är inte han då?

Julia har sån tur som har sån underbar familj, morbröder, mostrar, fastrar, farmor&farfar och mormor som bor så nära henne och kan träffa henne varje dag om de så vill.

Ni ska veta att hon ÄLSKAR ER !


Just nu ligger denna underbara tjej och sover, hon har sin snuttis som hon fick av mina kusiner (Caroline, Andreas, Mattias och Malin) hon sover jämt med den snutten nu! Ser så mysigt ut så jag tror att jag ska köpa mig en egen snutte .. Eller är det kanske därför jag har gubben?

Ja, jag får nog nöja mig med gubben istället - det går nog bra det med :)


Nu ska jag plocka fram lite fika, sugen på allt möjligt.

Känns fortfarande som om man är gravid - eftersom suget efter allt möjligt fortfarande finns kvar, aja...


Kramkram!

Av Ida Lundin - 5 november 2008 16:31


Ställde klockan på 09.00 idag !

Klev upp, fikade och gjorde oss i ordning för en sväng på stan.

Julia tog vi upp klockan 10.00 och hon hade osm svanligt sovit HELA natten, Julia är bäst! :)

Så vi stack ner till stan vid 10.30


In på banken , fixa lite ärender.

Sen på Allsport och köpte Julias julklapp som är ifrån hennes:

Farmor, farfar, mormor, morfar&nya fru, gammelmormor, gammelmorfar och gammelfarmor :)

Hon fick en ny bilstol av dem, så det var en BRIO .

Jättefin !


Sen så köpte vi farsdagspresent åt min pappa.

Har kollat in lite julklappar också, vi är ju snart klara med alla julklapparna - myspys och slå in allt - det är de roligaste! :)


Tänkte ta en fika på stan men vi var båda för trött och slut, så vi åkte hem och dukade fram lite gottigotti! :)

Gubben for på jobbet och jag tog vagnen och gick bortöver mot Johanna - då jag öppnar dörren står hon utanför på uppfarten, hon hade spring i bena hon :P Så vi gick en prommis på 2 timmar , så det var skönt :)


Köpte även lussebullar idag - muuuums!!

Ne, nu ska jag göra middag, får se vad det blir :)
Kram!

Av Ida Lundin - 4 november 2008 21:44


Fick sova ut rejält imorse, gubben & gumman låg och myste i soffan då jag steg upp.

Bar omkring på Julia igår på stan så ja hade väldigt ont i ryggen och armarna idag, fasiken vad tung hon börjar bli - eller ÄR !


Efter att gubben for iväg på jobbet stack vi ner på stan idag , IGEN !

Kollade in födelsedagspresent/julklapp åt mamma oc nu har vi syskon bestämt vad det blir! Men det är inget jag tänker skriva här, sådeså.


Sen köpte jag lite färg, har lite smågrejer som ska fixas :)


Har även hittat en julklapp åt Julia som än så länge hennes farmor, farfar, mormor, mofar&nya fru och gammelfarmor ska vara med på :)

Jätteroligt ! :)


Julia har även haft lite sällskap här ikväll, hennes mormor, 3 morbröder, 1 moster och gudmor/faster! Så Julia plockade fram massa kakor som hon bjöd på, gottigotti!

Skickade även med lite kakor hem till hennes farmor & farfar :)

(hoppas det smakar gott)


Nu ska jag hänga tvätten medans gumman sover, mammas gotjej ligger och sussar i babysittern :)

Kramkram!

Av Ida Lundin - 3 november 2008 23:20


Vaknade relativt tidigt imorse, eller klockan var runt 11.00 :P

Vi myste alla 3 i sängen, hatar måndagar då gubben måste jobba - fast eftermiddagen jobbar han "endast" 4 dagar och ledig fredag - MYYYYS!


Gubben for vid klockan 13.00 så då klädde jag på gumman och vi stack ner till stan!

Köpte födelsedagspresent åt bror, Jocke!

Även åt mamma, fast jag vet inte om hon ska få den i födelsedagspresent eller julklapp. Det lär nog visa sig hur vi syskon ska göra med mor :)


Julia fick två pyjamasar också, så fina!

HIttade mycket fint åt gumman idag men det är snart jul och hon har bra mycket så jag måste behärska mig lite :)

(men något som Julias farmor , farfar och mormor inte verkar förstå är att det går att köpa kläder i en större storlek , de tror att bara för att man åker iväg och hittar något fint åt henne så köper man i storleken hon har nu, men det gör vi aldrig! Det är alltid i hennes nästa storlek, så nu vet ni det)

- Där fick de sig en liten känga i arselet också :D

Men vi tycker om dem lika mycket ändå! :)


Ivkäll så var det återträff med föräldragruppen, fick se många fina bebisar! Finns bilder i min bilddagbok under kvällen :)

Eftersom gubben jobbade så följde med syster med, Nathalie tyckte att Julia och Noah var snällast (vilket hon menar tystast) Hon är bra go - då vi kom ut i bilen sa hon "skriker bebisar oftast så där? varför gör inte Julia det? hur kan Julia sova medans de andra bebisarna skriker?"

Nathalie frågade ut mig under hela resan hem om tusen saker om alla bebisar, hur de skriker, varför de skriker osv... ! :) Hon är som sagt GO!


När jag kom hem så var jag vrålhungrig, slängde på pyttipanna, stekte 2 ägg, en god sallad, morötter och sen jäklar mumsade jag i mig!

Nu har magen "mage" att kurra IGEN??? What?

Ska bjuda min kära mage på en kaka nu, då blir han nog nöjd! :P


Hejåhå!

Kram!


Av Ida Lundin - 2 november 2008 19:40


Vilken sovmorgon jag hade idag, gubben och Julia gick upp vid 09.00 och jag sov till 12.30 , då ville Julia ha lite mat!

Så jag steg upp då med, kan ju inte sova bort hela dagen :P


Jag åt varma mackor (stuvade champinjoner, tomater& ost) och gubben åt pizza (fläskfilé på den) - GOTT!


Vi bjöd även mamma, Nathalie, Sebastian, Joel & Joakim på middag idag:
Potatisgratäng, fläskfilé, kantarellsås, beasås och massa god sallad!

Till efterrätt:
Marängsviss - (jag vet att vi åt det igår också men det är ju jädrans så gott)


Sen kom Hasse och Jessica på lite kaffe och kakor :)


Har även hjälpt Nathalie att sälja kakor & godis till deras klassresa - våran gata är en bra gata och hon fick bort mycket!

Så hon var nöjd! :)


Nu ska jag mysa med gubben medans våran dotter sover, som för övrig är HELT SLUT efter dagens gäster !


Kramkram!



Av Ida Lundin - 1 november 2008 23:49


Blir en snabbloggning , har varit en lugn dag och orken har inte funnits för att blogga något!


*Fick en väldigt god frukost på sängen imorse av gubben <3

*Fick besök av Julias gudfar - tokigare finns det fan inte! :)

*Varit på middag hos Julias farmor & farfar!

*Köpt massa kakor av Nathalie, som säljer för klassresan!

(fy fan vad kakor vi har hemma nu, har ju massor kvar se dopet!!!!)

*Fick besök av Johanna, Andreas, Viggo & en kompis till Johanna - Annika!

(de hade med sig marängschviss eller hur de stavas- väldigt gott)

*Har kvällsfikat lite och ska alldeles strax hämta ett paket åt älsklingen nu, han har namnsdag imorgon (eller om 5 min) så han ska få det :)


Hejdå!

Kram!


Ovido - Quiz & Flashcards