Alla inlägg under maj 2008

Av Ida Lundin - 31 maj 2008 22:21


Idag orkar jag inte blogga nå mkt..


Kort och gott :

Jobbat.

Duscha :)

Åka in till stan igen för att kolla runt i parken på allt grejs!

Hälsa på Hasse och Marie.

Göra i ordning middag för middagsgäster (Andreas och Johanna).

Åt en jäkla massa glass :D

Åkte in till stan för crousingen!


Nu är vi hemma igen och jag äter daimglass :D mums!


Kram <3

Av Ida Lundin - 30 maj 2008 21:12


Vi gick och vilade runt 16.00 och vaknade av att Hasse , Marie , Veronica och ´Christian kom in i huset :D Plötsligt stod alla i sovrumemt och ajg var i chock eftersom jag inte riktigt vaknat till liv :) haha!


De hade bokat bord till 18.00 på Toldeos och vi skulle dit och äta middag!

Jessica kunde ju inte äta för hon SERVERADE oss :D Duktig hon är! :)

Jag och Tobias åt fläskfilé med nå grönsak, rödvinssås och nå klyftpotatis?

Vet inte vad det vart med mig men jag började må väldigt illa, som vanligt då vi är ute och äter (förstår inte varför) och det slutade med att jag vart besviken på maten för att jg mådde som jag mådde och jag inte fick i mig något men såsen gillade jag :D haha!

Eftersom jag inte kan dricka (pga - graviditet) så var jag skapligt nöjd eftersom det var RÖDVINSSÅS :D haha! Det närmsta rödvin jag kan komma! haha :)


Sen åkte vi hem till oss och åt efterrätt:

Massa olika glassorter, olika goda såser (köpte en ny idag som var nougat och jädrar vad god den var/är) , banan, maränger och så :)

Magen vart sjuduyndrans mätt och bebis vart nöjd h*n med :)


Nu kollar vi lite på TV och väntar besök :)

Bebis lever om och gubben har känt bra många hårda sparkar <3

Nu ska jag vara social :P
Kram <3

Av Ida Lundin - 30 maj 2008 15:47


Idag är man lagomt trött för jag har nämligen varit vaken sen 03.15 och mått riktigt dåligt och denna rygg knäcker mig snart! :(


For iaf iväg och jobbade klockan 07.00 och fick sluta tidigare idag = 14.00 (skulle ha jobbat till 16.00) så jag är väldigt nöjd! Tack så mycket!


När jag kom hem slängde jag mig fortare än blixten in i duschen och det var skapligt skönt!

Sen vart jag väldigt sugen på glass så jag lurade med gubben på en mjukglass! :) Vi gick bort till affären - trodde benen skulle vika sig sista biten hem :/ Glassen var hur god som helst ! :)


Nu funderar jag på att vila en stund och ska även fundera på ifall vi ska äta med Hasse och Marie ute ikväll.. :)
Kram <3

Av Ida Lundin - 29 maj 2008 21:07


Jessica och Marie kom runt 18.00 så då vart det lite fika.

Alltid gott med fika och de som läser denna blogg vet att jag fikar dygnet runt :D haha!


Ronaldo och Runar har fått vara ute idag, vilket uppskattades väldigt mycket ifrån Ronaldo´s sida men Runar vart rädd :)


Nu har precis gubben varit hem en sväng och ätit, konstaterade även att jag har feber - blir så less !

Vill bli fri denna förkylning nu som har hållt i sig väldigt länge nu (som den förra jag fick)


Så snart blir det sängen och alvedon! Mysigt va? haha :)

Sen kommer gubben om några timmar och kryper ner, han är gott och väl välkommen :)

Älskar när han kommer hem så här på kvällarna då han har eftermiddag, han förgyller hela kvällen! :)


Nu ska jag göra klar katterna för kvällen och göra lite kvällsfika innan sängen skriker på mig igen!

Kram <3




Av Ida Lundin - 29 maj 2008 16:24


Ingen bra dag idag. Behöver inte nämna mera om det!


Har nyss ätit lite mat, potatis och morötter i vitlöksgrejs och sen grillad lax till. Magen vart glad för allt åkt med, så jag hoppas jag får behålla detta!


Bebis är ganska så rörlig idag, inte en lugn stund iaf men det är ju bra iaf :)

Funderar på att vila en stund nu, varken huvudet eller ryggen känns bra idag! Som om ryggen ska gå av och huvudet explodera! Inget hjälper och jag är måttligt road!


Jag vill göra något men jag har absolut ingen ork kvar i kroppen !


Det är iaf ny bebisbevka idag :) Någon roligt händer idag iaf :P

Nu är jag i vecka 27 + 0 (Alltså vecka 28)

Nu är det endast ca 12 veckor kvar och det känns bra att det går framåt!

Bebis är mer än välkommen (vilket h*n har varit under 28 veckor nu) haha!


Nu ska jag vila - dötrött !

Kram <3

Av Ida Lundin - 28 maj 2008 22:07


Är på grymt dåligt humör och om jag fick chansen så skulle jag vilja ge dig en stor fet smäll för det är vad du förtjänar din lögnerska!!!

Hur fan kan du göra så här?

Säger bara URSCH för såna människor som dig och inget samvete har du!


Har iaf vikt all jäkla tvätt och dammtorka överallt så nu är det snyggt och prydligt igen! :)


Sitter just nu och äter lite godis för att försöka återfå glädjen efter kvällens bravader.. Lyckas inte nå vidare iaf men skitsamma :) Godis är gott ändå :D


Ska iaf ta mig nå fika och sen lägga mig, börjar 07.00 imorgon och slutar 16.30 !

Så jag kan behöva någon timmes sömn iaf .. Så låt mig sova inatt nu bebis ! :)

Är fortfarande väldigt livat sen jag städade tidigare idag, rackarunge :)

Natt i natt i på er allihopa!

Kram <3

Av Ida Lundin - 28 maj 2008 17:51


Nu har precis mamma, Natta, Sebbe och Joel åkt hem - fullt ös medvetslös kallas det va?

Tur att Jessica var lugn iaf :D

Vi fikade iaf kladdkaka m. grädde , butterkaka , chokladbollar med kaffe och Coca Cola - GOTT !!


Innan de kom så passade jag på att äta lite sen lunch så det vart potatissallad, grillad kycklingfilé och sallad - MUMS !

Till middag ikväll så blir det en kycklingburgare ;) Skapligt sugen på en sån!


Runar ligger här helt utslagen bredvid mig efter allt bus med barnen, oj vad roligt han hade! Kom på att jag ska lägga in en bild på våran nya "bebis" så ni får se vårat nyaste tillskott i familjen. Men just nu finns det ingen ork!


Funderar på ifall jag ska fika IGEN och sen vika all jäkla tvätt och sen hänga den i tvättmaskinen :)


Kram <3

Av Ida Lundin - 28 maj 2008 14:16


Det ska bli så himla skönt att få vara ledig idag och göra lite grejer hemma istället som tex. Vika vårat fina berg av tvätt och ev. dammtorka i huset!

Så vi får se hur långt orken räcker! :)


Olivia Söderquist är ju bara för bra!

Rätt så stolt över att känna denna fantastiska tjej som räddade sin bästis från att drunkna i älven!

EN STOR RÖD ROS TILL DIG, GUMMAN! :)


Bebis lever om som bara den idag, magen far som sagt åt alla håll och kanter och ser ganska komiskt ut! :D

Tror att h*n vill komma ut :)


Nu ska jag fika och sen göra lite nytta!

Kram <3 




Ovido - Quiz & Flashcards