Alla inlägg den 11 maj 2008

: )

Av Ida Lundin - 11 maj 2008 21:55


Middagen hos famor var riktigt god: Karré, potatisgratäng, sallad och en annan GI-sallad som jag verkligen ÄLSKAR! Sen vart det Blåbärspaj + marsansås..

Sen kaffe och en hel hög med olika kakor :D Farmor hon kan hon!

Sen ställer hon fram en skål med godis också - men jag fick verkligen inte ner en enda godis och då är jag mätt :P

Var en riktigt mysig middag iaf! Tack farmor :)


Sen pratade vi lite om vilka som har känt bebisen sparkat och så..

Så då säger hon vänta ska du få se att bebis favorisera "gammelfarmor" och när hon sätter dit handen så blir det väldens största kick! "Farmor och gammelfarmor kan hon" Sen såg hon skapligt stolt ut :) Gofallo :)


Vi åkte hemöver runt 19.00 iaf och for hem och hämtade Jessica´s present för hon fyller år på Tisdag men vi hinner inte åka dit då eftersom Tobias har eftermiddag och jag börjar tidigt och slutar sent =/

Men iaf så fick hon 3 flaskor vin och sprättar 1 direkt :D

Hon är rolig hon! :)

Så imorgon ska jag baka morotskaka åt Jessica då, hon ville ha det och visst är man snäll och ställer upp och bakar då :)


Vi kom hem igen runt 21.00 och då kom vi på att vi ville va ute ...

Så Tobias klippte gräset medans jag tog häcksaxen och fixade häcken och skrattade ihop massa skilöv :)

Så nu är det jättefint ute på gården :)

Först på gatan att klippa gräset i år - wihoo :P haha!


Nu har jag nyss fikat lite, farmor skickade ju med nybakta bekakor - älskar dem!!! Så jag smällde i mig några :D (Bebis var hungrig) :D


Kram <3

Av Ida Lundin - 11 maj 2008 11:37

Goddagens allihopa!


Är ledig idag så gubben gav mig frukost på sängen, jag har bra tur jag :)


Just nu är han ute och dammasuger bilen vilket jag inte orkar länge, att luta sig framåt i en konstig ställning gör ont i ryggen och får svårt att andas. Så tur att gubben är duktigt med snabeldraken :P


Var så skönt att lägga sig tidigt igår och jag har fått sova ganska så bra, det är u standard att gå upp ca 3 ggr / natt nu så det börjar bli en vanesak - bara man slipper äta vid varje tillfälle man måste upp!


Vi ska åka till farmor idag och äta middag - undra vad det bjuds på för gott.. Jag har en farmor som är väldigt bra på att laga mat och hon vet att jag älskar hennes mat, farmors mat är bäst! Så drottningen i köket är farmor! Hon är även grymt duktig på att baka, sååå gott allt som hon gör! :)


Nu ska jag gå och se efter i kylskåpet om det är något som vill följa med ner i magen :) haha!

Kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards