Alla inlägg under maj 2008

: D

Av Ida Lundin - 15 maj 2008 20:13


Fick ju skynda mig iväg på affären- vart grymt sugen på något men visste inte vad :D haha! Hatar när det blir så där..


Så nu har jag prövat på att äta mango och det var INTE gott :/ Men nu har jag prova iaf.

Så jag plockade med Cèmefyllda chokladmuffins :D Så nu äter jag dem och dricker trocca :)


Men innan jag stack iväg på affären så hade jag ju faktiskt dammsuge huset, skurat överallt, stoppa igång en tvättmaskin, satt igång en diskmaskin och fixat all jäkla tvätt som låg och skrek efter mig!

Har även hunnit hänga tvätten och sedan plockat ur diskmaskinen!

Tänkte göra en paj också, men jag har ingen ork kvar så det får bli imorgon .. Tro gubben ar sugen på paj också! :)

Så jag tycker att jag förtjänade lite onyttigheter på kvällskvisten och om inte annat var det bebis som ville ha :D Går bra att skylla på h*n :)


Nu ska jag fortsätta kolla på "Sanningens ögonblick" :P

Kram <3

: )

Av Ida Lundin - 15 maj 2008 18:18


Till middag vart det hemmagjord fiskgratäng (älskar det) och ris och pasta till, så jag kunde göra många matlådor och det vart 5 matlådor och 1 stor portion åt mig och bebis!

Så nu är vi mätta och nöjda!


Funderar på ifall jag kanske måste åka på affären och köpa något gott att äta men jag vet inte riktigt vad.. Bara att jag är sugen på något! :P


Måste slänga mig i duschen också - där kan jag stå i evigheter sen jag vart gravid (så himla skönt) haha!


Nee nu ska jag fortsätta kolla på "vänner"

Kram <3

Av Ida Lundin - 15 maj 2008 13:20


Idag är jag i vecka 25+0 (Vecka 26)

Spännande spännande, inte så länge kvar tills Augusti nu :)


Kom hem från jobbet för en liten stund sen , väckte gubben och for sedan iväg på affären och köpte lite grejer så vi kunde göra baguetter med skagenröra i och så :) Gud så gott, jag är två 15 cm´s baguetter :D haha! Jag och bebis tog en var :D


Gubben har nyss åkt iväg och jobba nu och jag tänkte roa mig med att städa idag (dammsuga, skura och fixa tvätten) även fast jag vaknade 03.30 och har varit vaken sen dess!

Kan säga som så att ögonen går i kors!


Nee nu ska jag göra något nytta - tro ja :) haha.

Kram <3



: )

Av Ida Lundin - 14 maj 2008 21:30


Skönt att vara hemma, hade ju glömt att ta med nässprayen till jobbet så jag kunde ju fan knappt andas - smart där Ida :)


När jag kom hem hoppade jag in i duschen iaf, gjorde i ordning fika och sen kom gubben hem och åt "middag" .. Längesen han kom hem och åt medans han jobbar nu, en och en annan puss fick jag nog :)

Så nu har jag ätit melon och kollat på Barnmorskorna, nu tycker jag att det är dags för våran bebis att komma! Även fast jag är väldigt rädd för förlossningen så längtar jag dit (jo jag vet-jag är konstig) :P

Att se lyckan i föräldrarnas ögon då bebisen är ute är obeskrivlig!


Så nu lilla "Ettan" får du ta och komma ut - mamma och pappa har så mycket kärlek att dela med oss till dig :)


Nu ska jag fixa katterna och lägga mig, är grymt trött och ska så klart jobba imorgon bitti :)
Kram <3

Av Ida Lundin - 14 maj 2008 14:22


Ska snart iväg och jobba :( Buuhuu - ingen större lust idag :P


Har iaf nyss ätit kladdkaka m. grädde och melon :) Så magen och bebis är ganska rejält mätt :D hihi!


Fick frukost på sängen av gubben innan han for på jobbet, han får aldrig sova längre med mig då jag börjar sent .

Om jag börjar tidigt så börjar han sent, det lår aldrig fel :@

Tur att vi är ledig med varandra på fredag iaf, ska in till stan och titta på lite saker till bebisen osv :) Ska bli skoj!

Måste komma på något riktigt gott att äta till middag då, ska fundera ut något riktigt göttans :D


Fick ett trevligt samtal imorse också, Jerry ringde :)


Nu ska jag ta upp en matlåda och fara iväg på jobbet!

Kram <3

Av Ida Lundin - 13 maj 2008 21:58


Har jobbat hela dagen lång och slutade 21.00 ..

Är bra trött i huvudet nu ikväll =/

Skyndade mig hem och bakade en kladdkaka för jag var grymt sugen på det så nu väntar jag på att den ska kallna bara - sen blir det nog inte mycket kvar :D haha!


Måste ju skriva : Grattis grattis Jessica på din 20-års dag :)


Idag på jobebt så var en jobbarkompis lite fundersam ifall jag tyckte det var läskigt då bebisen sparkar och just då sätter det igång riktigt rejält så Mikaela fick se utanför magen hur det sparkade och hennes ögon var som tefat :) haha!

Är så mysigt då bebis sparkar och så som h*n sparkar nu i väntan på kladdkaka med grädde är otroligt mycket! :) Goungen våran!


Nee nu orkar ja inte blogga mera ikväll, kanske kommer nå senare .. You never know :P

Kram <3

: )

Av Ida Lundin - 12 maj 2008 17:01


Nu sitter man och nöter soffan igen - stackars soffa :P haha.


For hem till Hasse, Marie och Jessica då.. Fick oss lite smörgåstårta och det fanns en annan tårta också, lite kakor och MOROTSKAKAN då :)

Så nu är jag ganska mätt på smörgåstårtan för Jessica la upp en jäkla bit och inte lämnar man väl smörgåstårta?! Nee fy på dig då :P


Funderar på att hoppa in i duschen, skulle vara skönt - men tar latheten över!? :P

Ska fundera på saken ett tag och kanske ta mig en kopp te medans jag funderar? :D

Måste som sagt komma på någon middag också ?!?!??!?!?! :/

Kram <3

Av Ida Lundin - 12 maj 2008 13:49


Är ledig idag men har fullt upp ändå - som vanligt! :)


For in till stan och hämtade de sista papperna, nu ska de skickas in..

Sen for jag till mormor och morfar och kopierade allt pappergrejs :P

Sen en snabbis på affären och handla lite :)


Så nu står morotskakan i ugnen som Jessica vill ha tills imorgon då hon fyller år :) Hoppas på att den kommer bli god :)

Så ja vill ha den klar lagomt till typ 15.00 och då ska ja hätma upp mamma, natta sebbe och ev joel ..

För att dra vidare till Jessica med kakan och fika lite :)


Sedan måste jag ju hem och komma på någon middag, men vad?!

Är ju själv ikväll till middagen eftersom Tobias har eftermiddag denna vecka - kul :( Men jag har ju bebisen och katterna så det ska nog gå bra :)

Nee nu ska jag fixa lite för kakan :)
Kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards