Alla inlägg under maj 2008

Av Ida Lundin - 23 maj 2008 20:39


Har sovit så konstigt inatt igen (som vanligt) så jag vaknade av att jobbet ringde runt 9.30 och frågade ifall jag kunde börja jobba tidigare imorgon - MEN JAAAA , BARA JAG FÅR SOVA NU!! :D haha!


Sen så vaknade jag igen av att gubben kom hem runt 13.00-14.00 ?!

Så då slängde vi oss i duschen, åt lite och sedan bar det av mot Sundsvall! :)


När vi kom ner så åkte vi på JULA, BILTEMA, IKEA, BARNENS HUS, DJURKOMPANIET, KARAMELLKUNGEN och en massa ställen - kommer f*n inte ihåg allt!

Sist åkte vi och storhandlade :)

Men det bästa av allt var DONKEN!!! Det var riktigt gott - hihi!


Kom iaf alldeles nyss hem och är väldigt nöjda med dagen och alla inköp - alltså helt slut efter dagen och skulle kunna somna .. NU .. :)


Nee, nu ska jag ta mig en glass tro ja?

Eller en kaka?

Kanske en skål med godis?

Öppna chipsen?

- Varför inte ALLT? haha :D

Aja, det visar sig iaf!


Hejåhå!

Kram <3

Av Ida Lundin - 22 maj 2008 22:59

Snodde denna av Mia :) 


Namn: Ida
Födelsedatum: 13 Februari
Ögonfärg: Blå/Gröna
Hårfärg: Brunett
Längd: 170-174
Vänster/högerhänt: Höger
Stjärntecken: Vattumannen
Kär: Ja, i min Tobias!
Skor som du bar idag: Mina puma 
Dina svagheter: FInns nog en del
Rädsla: Spindlar och mista hela min goa familj
Målsättning: Att få leva lyckligt tillsammans med Tobias!
Första tanken när du vaknade: Åh - ja fick ju sova lite bättre inatt iaf.
Sista tanken innan du somnade: Hoppas jag slipper vakna en massa inatt.
Pepsi eller CocaCola: Coca Cola.
Mcdonalds eller Burger King: Mc Donald's
Adidas eller Nike: Adidas
Choklad eller vanilj: Choklad är GOTT
Svär du: Ja allt för ofta.
Sjunger du: Bara om jag är själv :)
Duschar du varje dag: Minst varannan dag iaf! 
Gillar du skolan: Jag älskar skolan och saknar den faktiskt!
Tror du på dig själv: Klart att jag gör, det är bland de viktigaste man gör!
Kommer du överens med din mamma: Oftast gör vi det - är bra lika varann.
Kommer du överens med din pappa: Ja :)

Har du under den senaste månaden;
Haft sex: Ja
Drucikt alkohol: Nej, abslout inte.
Rökt: Nej, abslout inte det heller.
Shoppat: Ja! Det är lika roligt varje gång :)
Bakat: Ja, en massa olika!
Stulit något: Nej.
Däckat eller varit jättefull: Nejnej!
Blivit kallad hora: Ingen som sagt det åt mig men kanske bakom min rygg?
Blivit nerslagen: Inte det heller.

I framtiden;
Namn på barn
: Har några planerade namn :)
Hur vill du dö: Bara det är smärtfritt och inte skadar någon annan.
Vad vill du bli när du blir gammal: Go & omtänksam - som farmor (MIN IDOL)
Antal människor du skulle ge ditt liv för: Hela min familj, alla är lika mycket värda!
Antal piercings: 1 hål i örat kvar utav 7 och sen plockade jag ut min navelpiercing då jag vart gravid! :)

Antal taturingar: Ingen.
Hur många gånger har du varit med i tidningen: Några ggr iaf!
Antal saker jag ångrar: Finns nog en hel del att fylla i här!
Vad ska du göra i sommar: Bli mamma i Augusti :)

Vad ska du göra i vinter: Vara mammaledig :)
När tog du studenten: 2007 - Delad lycka & sorg !
Vad har du gjort efter gymnasiet: Så otroligt mycket så det får inte plats här! Jag är riktigt nöjd med mitt liv nu!
Ska du bo i Sverige när du börjar jobba: Öh? haha.
Vad händer i helgen: Ska jobba lite och mysa med gubben!
Vad vill du göra just nu: Hoppa på gubben :D haha!
Vill du ha Pojkvän: Har min Tobias - världens bästa sambo!
Vad tittar du på först hos killar: Rumpan, leéndet och ögonen :)
Vad är sexigast hos en kille: Gillar rumpan :D
Vilka av dina kompisar kommer hitta kille först: De ja känner har sällskap!
Vem är den perversaste person du känner: Inga namn nämnda :P
Hur gammal är din yngsta kusin: 13-15 ? :)
Nämn något du är stolt över hos dina föräldrar: De är ju så goa ! :)
Bästa sommaren i ditt liv: Sommaren 2006 - då jag träffade min underbara sambo Tobias! Lycklig som få!


Kram <3

; )

Av Ida Lundin - 22 maj 2008 21:03


Idag är det ny bebis vecka :)

Vecka 26+0 (alltså v27)

Det går verkligen undan nu på slutet tycker jag! :D

Bebis är mer än välkommen, idag har inte bebis varit snäll med mig..

Har pratat mycket om att bebisar så stort kan sparka emot revbenen och tänkt att såååå jäkla ont kan det väl inte göra??

"Det är väl mysigt som alla andra sparkar"


- Jag tar tillbaka allt jag sagt, för idag har jag fått 2 sparkar emot revbenen (en på varsin sida) och jag trodde fan att tårarna skulle komma och gubben vart så rädd - stackarn!

Inte så himla lätt att försöka prata då jag vart så där rädd för att det gjorde så himla ONT ! Så då vart han ju ännu mera orolig..

Efter en stund så släppte det och vart som vanligt igen.


Det är riktiga sparkar nu alltså för inatt klockan 02.00 vaknade jag av att magen stod åt ena hållet och jag fick 3 riktigt sparkar på vänster sida och det var RIKTIGT hårda!

Bebis är stygg med mamma nu :/


Var iväg en sväng efter middagen och kollade på när Manga och några andra killar körde cross, såg ganska roligt ut ! :)

Sen åkte vi hem till våra bakelser som väntade otåligt på oss - vart besviken på min.. Trodde det skulle vara en massa choklad i den men icke - BLÄ! :D


Syster hann vi kolla på en sväng också då hon hade klippt sig, hon vart så jäkla SNYGG !

Försökte att få knäppa ett kort men inte gick hon med på det inte :P haha!


Nu ska jag natta gubben min, sen ska jag kolla en sväng på TV..

Kram <3

: )

Av Ida Lundin - 22 maj 2008 16:07


Glömde skriva att igår tog min lillebror körkortet :D

Så grattis grattis!

Det är bara att hålla sig inne då man vet att han är här nästa gång - ingen bil lär väl få stå orörd då iaf :P haha!

Tur att vi har garage :D haha!


Kram <3

Av Ida Lundin - 22 maj 2008 14:51


Ledig idag med - otroligt skönt !! :)


För första dagen på väldigt länge fick jag sova ut riktigt, det behövdes verkligen! Så jag tacka gud :P haha!


Har fikat en massa och gubben är hemma och vi ska ta och gå ut , en promenad mot affären för att handla lite till middagen!

Ja hoppas att vi inte glömmer att köpa dammsugarpåsar!

Måste ju städa här, katterna busar så mycket under nätterna så det YR hår överallt :) haha!


Är inte på nå direkt bloggarhumör idag så nu ska vi gå.

Kram <3

: )

Av Ida Lundin - 21 maj 2008 21:09


Är ledig imorgon med, skönt :)


Har nyss ätit massa jordgubbar med grädde jag och gubben & det var skapligt gott kan jag lova er! Mumma! :)


Vart ju som sagt vårrullar till middag och de var goda de med och sedan slänge jag ihop en hallon/blåbärs paj och vispa ihop lite marsánsås och drog hem till Hasse och Marie och bjöd laget runt :)

För en gångs skull var alla hemma, alltså Jessica och Veronica också!

Den vart uppäten ganska direkt, så den var med högsta sannolikhet godkänd :)


Medans jag tänkte dammsuga så tog gubben ut Ronaldo så han fick vara ute en sväng, han älskar att få följa med oss ut :) Men det var ju lite blött i gräset så han skuttar fram och tillbaka som en hare men han hade roligt med pappa Tobias iaf, springer och jagar en pinne och földe med och rensade lite ogräs runt huset (oja , han är som en hund) :)

Ragnar vill helst sitta inne i fönstret och kolla på istället för han tycker inte det är roligt alls att föjla med ut - det är hemskt enligt honom! :)


Nee nu ska jag kanske ta mig en smörgås och en kopp the (köpte nytt the idag med smak av skogsbär, har provat det förut men mest fastnade för citron men sälvklart vart jag assugen på det idag)

Det kommer nog smaka bra även fast jag är bra mätt på jordgubbarna + grädden!

Men nog ska jag kunna trycka i mig lite fika endå :D hihi!

Natt i natt i , Kram <3

Av Ida Lundin - 21 maj 2008 15:05


Fick iaf jobba över igåt, vilket gjorde att mitt humör flög åt helvete med sanningens ord!

Vi var en kvinna kort och ingen förklaring till det heller!

Så ni kan ju tänka er att jag gick och retade upp mig på det hela jäkla kvällen!

Jag skulle sluta 20.00 men fick jobba över 1 timme och idag har jag jävligt ont i ryggen och mitt högra ben!

Jag kunde ju inte bara skita i allt och åka hem då jag slutade heller för det var ju 1 ton med saker kvar att göra - nogsnackat om detta iaf för jag känner hur elak jag blir igen och denna dag ska inte förstöras!


Vi tänkte ju gå på promenad jag och gubben efter vi fikat men det REGNAR ju - pissväder! :(

Så vi ska åka ner till stan och köpa nässpray och lite mat, var väldans sugen på vårrullar faktiskt så vi ska nog äta det till middag idag! MUMMA!


Igårkväll gjorde jag varma mackor till kvällsfika, det var flera år sen jag åt det och dem gick ner - fort :D


Nu ska vi åka till stan - hejåhå!

Kram <3

Av Ida Lundin - 20 maj 2008 14:02


Snart kommer gubben hem :) (Wiihoo)


Sitter här med Ronaldo alldeles bredvid mitt huvud och tro ni inte att den lilla jäkeln släpper en fis? Så där brukar han göra!

Sen tittar han på mig precis som om det vore jag som släppte den där illaluktande fisen!

Sen går han härifrån för att han tycker det luktar illa! Jäkla katt alltså :D haha!

- JAG ska ge igen någon dag framöver ;) haha! (TRUST ME)


Måste fika nå, ska kolla i kylskåpet :)
Kram <3


Ovido - Quiz & Flashcards