Alla inlägg under maj 2008

Av Ida Lundin - 8 maj 2008 05:28


Har iaf varit vaken sen klockan 04.00 så ögonen går i kors på mig :/

Vill ju bara få sova lite längre på morgonen så man är lite mera pigg under dagen / kvällen!


Idag är det ny vecka : v24+0 (alltså vecka 25)

Bebisen börjar bli stooor :)

Men det är ju "bara" 15 veckor kvar :P haha!


Nee, nu orkar jag inte blogga nå mera - för trött & det är absolut INTE min dag idag, som vanligt ungefär!

Kram <3

:P

Av Ida Lundin - 7 maj 2008 20:35


Middagen satt som gjutet i magen - gott!


Nu har jag och Tobias ätit morotskaka som jag har gjort ikväll, det vart sjudundrans gott! :) Det tycte även bebis som tackade genom några sparkar :)

Ikväll klockan 21.00 är det barnmorskorna, det ska jag verkligen se! Älskar dessa program! Brukar även kolla på Unga Mödrar på 5:an - men alltså hallo!? Varför gör alla slut efter de har fått barn? Varför blir alla less efter 1 månad hemma med bebisen och tycker det är orättvist att karln slipper amma / eller är tokig för att de inte tar sitt ansvar och sticker när de vill?!


Jag blir så chockad hur man kan besluta sig för att ha oskyddat sex och sen opps - jag är gravid - äääh, vi behåller barnet - MEH?! - Det vart ju inte som vi hade tänkt?!

Klarar inte folk av att planera och ta ett ansvar ska man väl inte skaffa barn? Kära någon vad irriterad jag blir.

Jag säger inte att jag är världens bästa människa men om man beslutar sig för att skaffa barn så är man två om den saken och jag är glad att det är Tobias som är fader åt vårat barn för bättre pappa kommer man aldrig kunna finna! Jag och bebis älskar pappa Tobias !


Nu ska vi kolla vidare på "Frusna män söker kärlek" :)

Kram <3

: )

Av Ida Lundin - 7 maj 2008 15:52


Vart ganska oroliga hos BM idag.. De har tydligen 3 olika "instrument" för att höra bebisens hjärtljud men det vart ju tokigt på de två första så hon vart bra brydd hon med, bebisen började sparka för fullt (som h*n jäm gör då vi är hos BM) och på sista grejen hörde hon hjärtljuden riktigt som låg på 146 idag och vi mätte som sagt magen så SF måttet var 23 :) Följer kurvan bra, skönt att höra!

Var ju även lite orolig för att sen igår så har bebisen inte hört av sig speciellt mycket, inte lika mycket som h*n brukar men efter Bm- besöket idag så är det fullt ös IGEN :D Skönt!

Våran BM börjar tro att bebisen inte gillar henne, haha - vad svarar man på sånt? :D


Jag och gubben for och fikade sen på Westerlund´s eller vad de nu heter :P Först en baguett m. skagenröra i och en chokladboll till efterrätt - GÖTT !

Gubben åt också en baguett m. skagenröra i och ett chokladwienerbröd och en stubbebakelse :D haha! Vart ganska så mätta efter det :)

Så då åkte vi och kollade på tapeter för en 3:e gång till hallen, nu har vi BESTÄMT oss! Dessa blir vackra som tusan :)


Nu sitter jag här i soffan men en skål ananas och äter - jädrans så gott det med :P  och gubben vilar lite eftersom han började så tidigt inatt!

Sen blir det köttbullar, makaroner, brunsås & en god sallad till middag - jag fick välja middag idag - det var de första som ploppade upp i huvudet :D hihi.


Idag är jag även mycket bättre i förkylningen så jag hoppas det är någon snabb förkylning det här :)

Är ganska sugen på att baka - men vad?!


Kram <3

Av Ida Lundin - 7 maj 2008 08:58


Vaknade otroligt tidigt idag, första gången runt 02.00 och behövde en stor smörgås och ett glas mjölk - gott gott!


Sen dess har jag vaknat från och till hela jäkla tiden!

Fick iaf kliva upp och äta 07.40 en gång till, lika gott var det :D


Just nu ligger jag och pratar med gubben och har datan i sängen, skönt :) Men vad gör man då man inte får sova?

Ska ringa mamma också, måste hjälpa mig med lite papper - suck! Men det ä rnästan klart och jag ska hämta de sista papperna på jobbet idag :)


Ska även till BM idag, mäta magen och så idag :) Myspys <3

Nu ska mamma och bebis ha lite sparkmys :)

Kram <3

: )

Av Ida Lundin - 6 maj 2008 17:34


Dagen´s middag vart: Grillad laxfilé , potatis/morötter i en god vitlöksblandning i ugnen och en god sallad!

Satan vad gott det var!


Vi ska snart åka iväg med the car ;) och sen ska vi hem och äta jordgubbar + ananas med grädde - MUMS :D

Älskar jordgubbar speciellt och ananas är så jäkla gott det med :)


Fick iaf åka in och lämna nå papper så de ska ja hämta imorgon igen, tack Kicki :)

Sen åkte jag och Tobbe på affären och fixade de sista till Nathalie´s tårtor på fredag då hon ska ha kalas - jag får äran att göra tårtorna :) hihi!

Mormor hade tydligen erbjudit sig men de dög inte :D Ida är bäst :P


Kom på att jag inte hade känt av bebisen idag ?! Eller så har jag inte tänkt på det och h*n brukar alltid leva om då jag äter men inte idag.. Så jag satte mig ner och då jag sätter händerna på magen sätter h*n igång och sparkar.. Vart ganska nervös där ett tag! Du får inte göra så där emot mamma och pappa! Jädrans unge :)


Bebis fick iaf en väldigt fin ny gardinstång till rummet igår :)

Köpte även en present till syrran idag som fyller år den 15 Maj :P Så nu är Maj månad´s presenter avklarade :) Skönt!


Nee nu ska jag lägga mig på soffan, trött och gnällig - kan inte bli bättre :)

Kram <3

Av Ida Lundin - 6 maj 2008 12:38


Idag är förkylning ännu värre! Jag blir tokig, jag vill ju jobba! :(


har fått alla papper om havandeskapsansökan nu, huga vad många papper :P Tycker de ska spara på papper istället :P haha!


Kan gladeligen säga att LÅSHYLSAN har kommit idag och gubben har hämtat ut den, skönt! Nu ska det bara fixas lite och sen är allt klart :) SKÖNT!


Vet inte hur många koppar te jag har druckit, det blir faktiskt lite bättre efter jag har druckit dem, i kanske 15 min sen låter man lika jävligt i rösten igen!

Fick även kliva upp klockan 02.15 för att fika och snyta sig ungefär 20 ggr!

Snart lär väl Tobias också vara förkyld - men han har ju världens dunderskydd i kroppen!

Blir ju aldrig sjuk då jag är det :P Den rackarns ... :P


Nee, nu ska jag vila, ögonen går bokstavligen i kors!


Kram <3

: /

Av Ida Lundin - 5 maj 2008 20:37


Vart en lätt middag idag , Tobbe ville ha korvgryta så vi gjorde de och den var skapligt god!

Även fast jag inte riktigt kände alla smaker var det ruskigt gott :)


Så nu har jag precis beställt 4 nya linnen från LaRedoute och hoppas de kommer snabbt snabbt :) Magen växer för fullt och mina vanliga linnen hänger inte riktigt med :P Men det måste man ju ha förståelse för , haha!

Nog för att man kollar på magen varje dag - bra många ggr, så blir man liksförbannat lika faschinerad VARJE gång!

Det är så underbart och vackert med en alldeles egen bebismage :)


Nu ska jag ta en kopp te och en massa nässprey - så man kan överleva den kommande natten utan andningsbesvär :/

Men men, färdiggnällt nu! Skärpning :)


Nu ska ja goa med gubbe i soffan och fika ;)

Kram <3

Av Ida Lundin - 5 maj 2008 14:04


Vaknade runt 05.00 imorse och ingenting var som de skulle, hade grymt ont i magen är jag tro det var för matens skull som vi åt igår :/

Iaf så ringde jag på jobbet, kan ju inte jobba då man springer på toa 3 ggr / timme! Jaja, iaf så tog jag alvedon och la mig igen för jag hade grymt ont i huudet också. Vaknade lite senare och nu har jag sprängande huudärk/ snorig näsa och ibland försvinner rösten totalt !

Hur fort kan en förkylning komma?!


Nu har jag iaf fikat en hel del, ska ta mig en kopp te också!

Bebisen våran lever erkligen om som bara den idag, så underbart roligt att sitta och kolla på magen nu då det bara far runt hela tiden! :)

Men det blir andra bullar ifall man lägger sig på rygg för då trycker det upp emot mellangäret och jag får knappt åt mig nå luft , ganska så obehgagligt faktiskt :/ Men det är värt alltid då åran lilla pärla kommer ut :)


Snart så kommer gubben hem och jag hoppas att låshylsan verkligen har kommit - annars blir jag gäääälen! :P


Jaja, nu ska det göras te :)
Kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards