Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida Lundin - 25 oktober 2008 16:00


Vilken underbar dag!


Klev upp klockan 07.00 imorse för att fortsätta dekorera Julia´s doptårtor - som jag vart väldigt nöjda med!

Allt var klart till 09.00, då slängde vi oss i duschen , fikade en snabbis, klädde på Julia och stack till kyrkan.

Vi började duka fram massa fikabröd osv , sen stack vi och gav Julia mat och bytte om till dopklänning :)

Hon var så vacker i den -  åååh , vi är så stolta över våran dotter !


10.30 gick vi ut i kyrkan - gaaah vad mycket folk! haha - men väldigt mysig stämmning!

Ett speciellt tack till våran gudmor och gudfar som hjälpte oss under morgon!

Tack till Julias farmor som gjort hennes smörgåstårtor.

Tack till Julias mormor som hjälpte till att förbereda och sköta om diskning (diskmaskinen fanns det inget diskmedel till så hon diskade ALLT för hand) medans Veronica och Christian torkade allt, TACK!

Alla har varit så underbara!

Måste jag skriva att vi har världens bästa släkt?

NI ÄR GUUUULD VÄRD!


Ska lägga upp massa bilder sen dopet ikväll då Veronica har fixat det :)


Julia var så go och snäll under dopet så alla är så imponerad av hon :)

Vi har en väldigt snäll dotter - såklart då hon har dessa föräldrar ;) haha!


--------------


Igår var vi till Sundsvall och shoppade loss rejält!

Brände 6300 :- men det var det VÄRT! Varenda öre! :)


Jag shoppade :

Jenas

1 kofta

2 linnnen

1 långt linne

Var de mera?


Julia shoppade :

3 bodys

byxor

pyjamas

strumpor


Tobias shoppade :

Biltema - (enligt mig är det bara massa rat , haha)

Systembolaget

Slipover


- Efter shoppande vart de fika , en god rostbiff&potatissallads baguett + cola för oss båda.


Sen vart det IKEA :

Hatthylla

Skohylla

Byrå

3 blommor

Ramar

Filtar

Barnlampor

+ småplock !


Sen vart det BarnensHus :

2 paket blöjor

2 nappar

2 snygga döskallereflexer till vagnen


Sen vart det VILLYS :

Storhandlade - så mysigt :)


Sen vart det Drive in på MAX :

MUMS !!!


For över Härnösand hem .. För att gubbarna (andreas och tobias) ville in på DollarStore och köpa whiskyglas.


- Vi klev upp 7 , for vid 08.30 och var hemma vid 18.00

VILKEN HELDAG ! :)


Nu ska jag göra mig klar för att åka bort till mamma, hon bjuder på kyckling & räksallad ! MUMS!


Kram!


Av Ida Lundin - 23 oktober 2008 11:49


Jag är såå glad idag :)


Vaknade vid 09.00 , av en jäkla huvudvärk och ont i kroppen.. What ? På väg att bli sjuk? Nee, denna helg ska vara mysig så vi har inte tid att bli sjuk - så är det! :)

Gubbe gick och hämtade två alvedon , så jag tod dem , gav Julia mat och somnade sedan om. Vid klockan 10.15 vaknade jag igen, pigg som tusan! åååh, vilken dunderkur - tackalov för alvedon :)


15 senare så kom prästen hit, skulle gå igenom det sista och nu är ALLT klart för dopet. Är lite nervös , kommer så mycket folk och det ska bli superspännande! :)


Gubben har hunnit med att byta däck på V70:n och tvättat upp den, så nu skiner den som tusan !

HAn vart lite orolig då han kikade ut imorse och såg att det var kritvitt på backen - vi ska till Sundsvall imorgon och kan inte åka med sommardäck då.

På tok för farligt, så nu är det skönt att det är vinterdäck på pärlan !

Just de ja, imorgon drar vi till Sundsvall - storshopping! :D

Johanna, Andreas och Viggo åker en bil. Jag, gubben, gumman och Jessica åker våran bil! Ska bli en heldag med mys och shopping + god fika & mat !

Blir blandannat IKEA, klädaffärer (nya jeans, andra byxor, tröjor och nya linnen) BarnensHus för att spana in något roligt åt gumman, (hon fick ju inget då hon fyllde 2 månader så nu ska hon få något) hittade även lite nya fina kläder åt henne som ska införskaffas !

Innan vi far hem ska det storhandlas - älskar att storhandla :)


Nu vill gumman ha mammas uppmärksamhet! :)
KRam!

Av Ida Lundin - 22 oktober 2008 22:39


Hann städa huset idag igen eftersom Julia sov - så hon kunde jag inte mysa med :)

Hatar då man ser allt katthår på golvet då våra katter bestämmet sig för att busa lite mera än vänskapligt, fan - håret yrar runt i stora bollar :P

Sen luktar det jävligt gott i huset då det är nyskurat - så här luktar det GÖTT! :)


Om några timmar är gubben hemma, så då blir det lite mys :)

Måste fika lite också, magen kurrar ! Sen blir det myspys med gumman!

Hon skrattar ännu mera nu och vill jättegärna att man pratar med henne då hon håller på öva sin vackra sångröst :)


Kram

Av Ida Lundin - 22 oktober 2008 18:56


Mamma kom som sagt förbi, med lasagne , rivna morötter och en flaska sprite :) gott!

Så nu överlever jag denna kväll utav gubben också, fast han kommer ju hem någon gång inatt.


Ne, nu vill gumman vara med sin mamma :)
Kram!

Av Ida Lundin - 22 oktober 2008 16:27


Vaknade till lukten av god frukost/lunch!

Så skönt att bara kliva upp och äta :P Sen slängde vi oss i duschen - skönt!


Gubben for vid kl 13.00 och jobbade , så då kom mamma förbi och lämnade av Joel. Jag var barnvakt medans hon fick uträtta lite ärenden och klippa sig, hon vart riktigt snygg i håret!

Så nu har hon precis hämtat upp honom !

Så nu skulle de hem och göra middag - lasagne skulle de äta och mamma skulle komma förbi med en matlåda åt mig :D hihi! Hon är guld värd !

Jag är så himla seg och lat idag, det blir väl inte mycket annat när man gör som jag.. Sitter och äter kakor nu som farmor gjort . Idag stal jag: Dumlekakor, araksbollar, gitterbugg och några goda franska-.. någonting :)

Oja - jag ska rulla fram ! Är det gott så är det! :)


Julia ligger här bredvid mig, somnade för en liten stund sedan och hon ser ut att ha det så mysigt :) Mammas gotjej!


Nu ska jag fika vidare och invänta middagen :D

Kram!

Av Ida Lundin - 21 oktober 2008 13:21


Klev upp rätt tidigt imorse också, klockan ringde 08.00 - KUL!

Så jag steg upp, slängde mig i duschen ihopp om att vakna till liv, jag somnade ju fasiken nästan där, fick vrida på varmare och varmare och då vart det ju skönare och skönare - puckoida :)


Plockade fram grejer till Julia , vräkte i mig massa frukost (var vrålhungriiiiig) , klädde på Julia som verkligen inte ville kliva upp, stackars lilla Julia - hon öppnade inte ögonen förän jag satte ner henne i bilstolen :) men efter 2 sekunder sov hon lika gott igen :)


For och hämtade upp Johanna och Viggo :)

Sedan bar det iväg mot babymassage som stod på schemat idag!

Vet inte ifall Julia tyckte det var såååå roligt med lite mysigt var det iaf , bra intresserad utav de andra bebisarna :)


Efter massagen stack vi på affären och handlade, släppte av Johanna & Viggo.

For hemöver och möttes av en yrvaken pappa i dörren :)

Vi gjorde lite lunch - frukost för tobias :P

Smakade även en morotskaka idag igen, tänkte ifall... den inte var lika god som de igår? Så då måste jag försäkra mig om det - bra va? :)


Gubben for på jobbet för en stund sedan och jag och Julia ska vila nu, gaaanska trötta efter den tidiga morgonen :)
kram!

Av Ida Lundin - 20 oktober 2008 23:03


Nu är gumman nybadad, såå mysigt att bada tycker hon!


Jag måste göra nå riktiga fika nu , har ätit på tok för mycket kakor och onyttiga saker idag. Smakade ju självklart på mammas vänninnas morotskakor som hon kom med (två långpannor) fyyy satan så gott!


Efter detta dop kommer vi (läs jag) rulla fram!

Ska det kosta -  SÅ ska de kosta :)


Vart bra jäkla sugen på stekta ägg , kanske ska göra det?

Aja,  något i matväg iaf.

Sugen på att äta upp gubbens matlåda med middagen jag gjorde idag men då blir ju han utan - han måste ju iaf få smaka den (för den var gooooood)


Nu ska jag röra på mig innan stumpan vaknar :)
Kram!

Av Ida Lundin - 20 oktober 2008 18:08


Då var middagen avklarad - insåg att det skulle bli väldigt mycket mat ..
Tog telefonen och ringde till mamma och bjöd mamma, natta, sebbe, joel och jocke på middag!

Sebbe är väldigt kräsen på mat, även Natta med de åt hela två portioner var!

Gjorde en köttgryta, strimlade köttet - hela majs - wockgrönsaker !

Lätt och gott , pasta till det!


Så nu står det några matlådor till gubben i frysen också, han var nöjd! :)


Snart så är Jessica på väg, tänkte fika lite!

Gubbe bakade som sagt kakor häromdagen, ett nytt recept som hette något med "earl grey- kakor" och "gaffelkakor" :)

Är stolt över honom - han kan allt!


Är väldigt glad över att allt är handlat till dopet också, smygkikar på dopklänningen väldigt ofta ! Den är så otroligt vacker!


Nee, nu ska jag kolla på tv innan Jessica tittar in :)
Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards