Alla inlägg under april 2008

Av Ida Lundin - 4 april 2008 13:55


Äntligen vaknade jag upp och Tobias låg kvar, eftersom han är ledig på fredagar då han har eftermiddag :)

Hatar att vakna upp helt ensam! Fast då kommer ju alltid Ronaldo och hoppar upp och ska mysa, han sitter och väntar in mig tills jag vaknar och då är det "fritt fram" TRO HAN JA :P


Jag hoppas på en väldigt lugn dag idag, orkar inte med en massa annat bajs!

Har nyss fikat och sitter och jäser iaf, är trött redan och klev upp för några timmar sen. Ingen ordning på mig!

När jag fikade iaf så ser jag hur magen hoppar och har sig för bebisen lever om riktigt rejält idag, men denna gång såg man det utanpå kläderna. Ser så konstigt ut, haha!


Nee, nu ska jag lägga mig på soffan ett tag innan Tobbe kommer på nå hyss och ska sätta igång nå projekt :P Han är bra på det!


Kram <3

Av Ida Lundin - 3 april 2008 23:39

Nu är gubben hemma :D


Jag sitter och fikar lite medans Tobias spikar dit de sista listerna :) Imorgon ska det börjas med att flytta in grejer där!


Ska strax hjälpa honom att mäta ut vart gardinstången ska sitta, de blir nice!


Kom ju på att man fick ju de där skattegrejset idag och det så riktigt vackert ut - nu kommer det renoveras bra mycket framöver tills det helt enkelt är klart! Känns så skönt! De jag vill göra nu är bebisrummet men det är ju bara golv som ska läggas där :) Sen väljer vi nog två olika tapeter beroende på vad det blir, så det bara är att hämta ut dem och så, måste säga att moffe är riktigt snabb att sätta upp tapeter, ska försöka övertala gubben att få någon sorts fondväg där inne i barnrummet också - men han är inte så värst svårövertalad "blink blink" ! :D


Att byta tapeter i hallen kommer bli gudomligt vackert! Vi är ganska eniga om vad det blir där - längtar !

Snart är allt sprillans NYTT - kan det bli bättre?

Jo - det vore om våran kära bebis kunde ta och titta ut eller vara beräknad vilken dag som helst nu! Så mycket som bebisen sparkar nu så kommer det GARANTERAT bli en KICKBOXARE - hoppas inte på det iaf ! Ska göra allt för att hon/han vill spela fotboll / handboll / innebandy - något iaf :)


Nu ska ja hjälpa gubben , god natt på er!


Kram <3

Av Ida Lundin - 3 april 2008 21:10


Middagen vart riktigt lyckad och göttgött !

Kladdkakan vart asgod som vanligt, ska snart ta mig en bit till! hihi :)


Tycker det är roligt att ni har böjar kommenterat lite då ni ändå läser, mycket roligt :) Så tack tack till er!


Eftersom det var ganska mycket kladdkaka kvar så bjöd jag hit mamma, Natta, Sebbe och Joel på en bit - vilket uppskattades ! Tur man är en bra dotter och syster :D


Nu hörde jag även att tvättmaskinen vart klar, jäklar .. Då måste den hängas :P Inget jag var riktigt sugen att göra nu iaf, hehe!


Gubben ringde nyss - Ringde och sa att han saknade oss, självklart sakner vi honom med! :) Jag älskar min Tobias.

"JAG ÄLSKAR DIG ÄNDA UPP I HIMMLEN SOM ALLTID MINA 8 &  9-ÅRIGA SYSKON SA DÅ DE VAR LITEN"  - Goungar <3

Av Ida Lundin - 3 april 2008 17:00


Är grymt irriterad idag för att jag är ständigt trött och grinig känns det som, jag fattar fortfarande inte hur jag ska kunna komma överrens med dessa hormoner- jag hatar dem!


Igår kom jag och gubben hem 02.45 iaf :) Följde med honom i lastbilen, att denna lastbil gör mig så glad inombords kan jag verkligen inte förstå? Det är ju en lastbil bara? När gubben sitter och kör och jag lutar mig tillbaka i sätet och lyssnar på musik så slappnar jag totalt av, måste nog konstateras att en kombination av gubben och lastbilen gör mig lycklig, så jäkla skönt att dundra fram på vägen ! Det är ganska mäktigt att sitta uppe i den där lastbilen för man är ju SÅÅÅ mycket större än alla andra fordon :D

När vi kom fram till Sundsvall för att lossa så måste man gå in för säkerhetens skull (så inte det tappas en stock eller så och det sker en olycka) och när jag klev in där så var det värdens ... Ja typ äckligaste karl där i min ögon fast Tobbe tycker han är rolig.. Ja iaf så Tobias körde fram lastbilen och så och ja var kvar, så han börjar snacka en massa med mig...

Han hade blåst av nå brudar totalt på krogen för "varför ska de hänga med mig bara för attjag har stålar- så jag gick och köpte två glas vatten och gav dem och sa att det är fan vad ni är värda och jag förstod inte varför de blev sura och gick?!" Sen så började han fråga ifall Tobias tvingade med mig och vad synd han tyckte om mig som var uppe den där tiden och tillslut så vart jag helt jävla galen på honom och sa: Jag är gravid och jag vill inte att du bjuder mig på nå godis och jag vill inte köpa något av dig heller, så ?!

Då vart han knäpp tyst och gick därifrån men kom självklart tillbaka strax innan Tobias kom in igen och då sa han: Jag tro ni kommer få ett fint barn :) haha.

Om jag gissar rätt så tro jag att han vart lite skakis då jag satte igång och skällde för det låter fan inte vackert direkt ! :D


Ronaldo ligger här i höjd med mitt huvud på ryggstödet i soffan och sover, skratta ganska lagomt nu för han drog världens snarkning alldeles nyss och lät allvarligt som en GRIS! Men han såg så oskyldig ut då jag började skratta och han vaknade till liv :D Gomissen!


Nu ska jag kolla maten i ugnen, pappa och my kommer på middag alldeles strax :)

De ska få lasagne med varma wockgrönsaker och till efterrätt kladdkaka med grädde! :) Smarrigt smarrigt!


Nu måste ja kila !

Kram kram <3


Av Ida Lundin - 2 april 2008 16:05


In i det nya rummet :D DAMN !

Det bryter av riktigt snyggt med våran fondvägg - det är snart helt klart :)

Vi tog nyss en fikapaus, göttgött!


Nu funderar jag på vad man kan hitta på!? Är som lite rastlös och ska till mamma sedan och äta, hon hittade mitt favoritrecept ! Mumma!


Just i fan, måste stryka de nya gardinerna som ska upp i vardagsrummet , mamma kommer ju förbi när som helst och ska hjälpa mig att hänga upp dem, så nu har jag det jag ska göra! Skoj!


Hej då.
Kram <3

Av Ida Lundin - 2 april 2008 13:30


Vaknade runt 9:45 imorse.. Låg och smygkikade på Tobias som kom hem sent inatt så jag hade inte mage att väcka honom så jag åkte till läkaren själv, men det gick ju bra det med :)


Nu har T åkt och det blir ensamt DIREKT, men morfar kommer snart och fixar resten av data/gästrummet ;) Kommer bli så jäkla snyggt!

T var in och fixade lister runt halva rummet eftersom bara halva är klar och läckert vart det :)


Bebisen är riktigt igång idag, och jag mår konstigt nog illa och har huvudvärk. Men det är ju som det ska vara då, för så ser alla mina dagar ut, skitroligt!


Nu ska jag lägga mig och vila, puuh!


Kram <3

Av Ida Lundin - 1 april 2008 23:37


Jag har gjort allt för att försöka röra på mig så mycket som möjligt idag, men det är paus typ varannan minut! Har ingen ork eller inpiration till något alls, men jag måste ändå få saker gjort! Har man hus så har man saker att göra dygnet runt!


Pratade med Tobias för ett tag sen, han följer gärna med till läkaren eftersom han har eftermiddag och ändå är hemma. Fast jag tycker han kan sova ut eftersom det var en väldigt hektisk helg och idag var han iväg och besiktade bilen innan han for iväg och jobbade , så jag tycker han ska sova ut ja. Men han gör som han vill gubben :)


Hör och häpna - Ida gick upp på vinden idag och jag var helt hundra på att jag skulle ramla ner och bryta alla ben i kroppen men det gick superbra!

Har världens höjdrädsla, bena var som spagetti och varje litet steg uppåt tog ungefär 30 sekunder mellan varje återhämtning!

Hittade iaf vad jag sökte- barnkläderna som låg där uppe och var helt nyköpta ifrån Malin, hur fina som helst och allt fungerar varesig det blir en pojke eller flicka, skönt :)


Nu vet Manga vad en body är också - duktig du är ;)


Sen jag skrev sist så har jag gjort en del:

*Rivit ut alla sängkläder i garderoben och vikt ihop allt och rensa ut ;)

*Ätit en massa godis. 

*Vikt ihop all tvätt sen igår!

*Ätit en massa godis.

*Plockat ut diskmaskinen igen, efter alla middagsgäster som helt plötsligt ploppade upp :)

*Vikt ihop alla barnkläder och låg ihop det i en byrå, nu får bebisen komma :)

*Fixat katterna för natten, så nu är de nöjda :)


* NU SKA JAG FIKA - VI ÄR HUNGRIGA JAG OCH BEBISEN :)


Av Ida Lundin - 1 april 2008 15:41


Har damsugit hela huset idag, plocka ihop och sätt igång diskmaskinen - plockat ur den!

Ska nu försöka mig på att rensa ut ur garderoben med alla sängkläder, det ska bli skoj :P haha!


Har nyss fikat med morfar igen, gött gött ! Tur att han gillar att fika :)
Nee, nu måste jag fortsätta städa medans jag fortfarande har orken kvar, fast just nu lockar sängen mig på en vilostund men jag måste göra lite nytta först :)


På ett konstigt sätt mår jag väldigt konstigt idag då bebisen sparkar i magen, får den dära illamående känslan på nytt igen och jag hoppas att det inte vill börja om så det igen.


Nu ska ja snacka lite med Zandra på msn, hon la till mig efter sisådär 2 veckor :D haha!


Kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards