Alla inlägg under april 2008

Av Ida Lundin - 12 april 2008 16:10


Hade hoppats på att få sova riktigt skönt inatt, vilket visade sig att jag INTE fick . Så tji fick jag! Fick sova sammanlagt 4 timmar och idag ser jag verkligen ut som om jag har supit i flera herrans veckor - hemsk alltså!


Har nyss kommit hem från Garaget iaf, var dit och fixa och trixa med Peggan! Världens vackraste pegga! ;) Kricken och hans pappa njöt ganska lagomt åt Tobbe, Haha! Det gick med andra ord inte så bra - även fast Kricken erbjöd sig att hjälpa till :D För han var där och fixade deras Fiesta. Sen kom Monica och Lucas, Lucas sprang runt som en liten iller. Med andra ord gick det undan och Monica hade fullt upp med att hänga på.

Man blir så glad då man ser Lucas, han har glimten i ögat och alltid på bushumör :) När vi var där förra helgen så var han ju så imponerad utav magen min och trodde att bebisen kom ut från brösten för han pekade på dem hela tiden och sa : Bääääs ! Bääääs ! :) Han är för GO !


Vet inte vad det var med mig och Tobias igår , vi hade nå grym längtan efter bebisen (som vi har varje dag) men igår var det riktigt jobbigt ! Såg en massa bebisar på TV:n och överallt! Höll på bli galen!


Tittade precis ut och .... NI tro väl inte att det snöar va?!

Tame fan - less jag blir på detta väder!


Nu ska jag vika lite tvätt, försöka hålla ögonen öppna även fast jag har prova vila så går det inte. Bebisen sparkas för mycket och det blir som .. fortfarande svårt att andas då jag kommer i liggande ställning, så det är bara att gilla läget.. =/


Hej å hå !

Kram <3

Av Ida Lundin - 11 april 2008 23:32


Vi åkte till Hasse och Marie och spelade kort, har som fastnat för Jass/Jazz och UNO :) Riktigt skoj när man är några stycken!


Tobbe ligger halvdöd i soffan här bredvid mig, så söt så :)

Om man frågar om han sover så säger han "Nej det gör jag inte, förlåt" :D

Så jag sitter med godisskålen alldeles för mig själv, kan de bli bättre?

jag får alla goda godisar och Ronaldo ligger och snusar mig i nacken - gomisse :)


Våran bebis lever om som tusan idag med, vill nog komma ut MEN h*n får vänta några veckor till :)

Innan TObbe började slummra till så låg vi och kollade på magen som bara guppar up och ner och rätt vad det är så blir det värsta värstingsparken som kan bli ganska obehagligt då h*n kommer åt blåsan - ajaj!

Man börjar funder på om denna unge någonsin sover?! Jag fattar inte hur h*n orkar sparka och ha sig hela tiden.

På kvällen då ja vilar på ryggen lite (eftersom jag aldrig får sova på rygg så lägger jag oftast mig så för att "vila" sidorna som jag måste sova på) då trycker h*n upp hela foten i nedre delen av magen och det ser verkligen läskigt ut på utsidan :D Först är magen helt rund och go MEN sen kommer det världens bula (foten) så det ser rätt så komiskt ut och oftast gör det ont när h*n gör så där och bara för att jävlas med mamma så håller h*n den positionen cirka 30 sekunder så under de sista sekunderna andas man som en tok !


Nu ska jag ta gubben på axeln och dra iväg honom i sängen

(eller väcka honom och han får gå själv) ... Ska fundera på alternativen en stund :D haha.


God natt, Kram kram <3

Av Ida Lundin - 11 april 2008 15:01


Nu är gubben ledig, skönt skönt!

Han kom hem och sa att han tyckte vi skulle beställa pizza idag, så jag tänkte att en god flickvän stödjer väl sin karl? Så jag så OKEJ, för din skull :D haha!


Har nyss fikat lite, vilket jag gör typ varje timme :P haha!

Glömde bort att väga mig igår, ska ta och kila iväg och göra det efter detta inlägg. BM vill att jag har koll på det så det inte blir som förut, då ja gick ner jättemycket! :)


Nu ringer Jessica .. :D

- Hon vill ha kaffe!


Måste kila, Kram <3 

Av Ida Lundin - 10 april 2008 22:01


Nu har jag nyss fikat , fikade en massa - var ju hungrig :D haha!


Var till Hasse och Marie en sväng, spelade Jass / Jazz :P Med Hasse, Jessica och Veronica. Skitroligt ännu idag och vi spelade även UNO :D


Är ganska så trött nu efter allt fikande och stökande ikväll.

Måste säga.. Fan vad nöjd jag är med mina nya mammakläder som jag beställde på LaRedoute :) Mycket mycket nöjd!

Hade ju beställt två body´s och bebisjeans som var så gudomligt söta ! :)

Kommer även en tröja lite senare i April, den jag hade saknat som mest kommer sist :D haha. Men den som väntar på något gott ... ;)


Natt i natt i med er allihopa , Kram <3


Av Ida Lundin - 10 april 2008 15:05


Han poppar musik för glatta livet , han har hittat en låt som han verkligen gillar och visst går den att lyssn på :P Allt för gubben!


Ingen av oss var sugen att laga mat idag så då kom vi på idéen att värma på nå matlådor istället eftersom vi har rätt många med dem, blir skönt sen då bebisen har kommit och man har fullt upp med h*n ..

Då är det väldigt lätt att värma på en låda bara :)

Skönt och bekvämt - det är så det ska vara :P


Hoppas att paketet har kommit idag - annars blir jag GALEN och kommer slå någon på ICA :P Vill bara få öppna och pröva allt, och se de söta bebis kläderna :D


Nu ska ja ev äta, hungrig och bebisen lever verkligen om - "sover du aldrig undrar mamma och pappa?!"


Kram <3

Av Ida Lundin - 10 april 2008 12:48


Var hos BM 10.30 idag :)

Fick höra hjärtljuden, de låg och pendlade mellan 143-153 men stannade till måga gånger på 149 slag :) Annika skrattade mesta delen av "undersökningen" för bebisen sparkade för fullt och ville inte alls vara med på detta, så det såg ganska roligt ut och sen säger hon "Men om du sammarbeta med mig så ska jag låta dig vara sen?" Men det ville inte bebisen göra :P Men hon fick sitt svar till slut och såg nöjd ut :)

Hon var som lite brydd ifall det var likadant på UL och skrata hon ännu värre då hon fick höra att vi fick ta en ny tid eftersom då vart bebisen tjurig och la sig så Birigt inte alls fick se något. Så enligt Birgit och Annika väntar vi : EN TJURUNGE :D Det känns ganska bra!


Nu har jag nyss ätit lite pizzaslize - det var göttans!


Måste väcka gubben som ligger och vilar nu, han var helt död då han la sig. Ne, ska gå in i sovrummet och mysa lite. Är trött jag med! :/

Även fast jag har fått sova lite flera timmar inatt så är jag DÖTRÖTT varje dag! Jätteroligt :P


Måste komma på någon middag också.. Förslag?


Kram <3

Av Ida Lundin - 9 april 2008 21:35


Nu har Jessica och Veronica varit här, ätit massa snoddas :)

VI kollade på Barnmorskorna för första gången idag, vilket helvete jag har att vänta mig :D

Mitt uppe i allt så börjar Ronaldo tokkräkas ute i hallen - katt*ävel :P haha.

Han får så där ibland, ser så synd ut om honom - som om han ska kvävas totalt =/


När Jessica och Veronica skulle åka och står i hallen så tar jag upp en kattboll som är hur mjuk som helst och kastar på Jessica i huvudet - ni skulle ha sett hennes min !! Precis som om det vore ett bowlingklot jag hade kastat. Hon kastade ju sig emot ytterdörren och sa :

"Men hur fan ska jag kunna veta vad som kommer flygandes?!?!"

:D Såg ganska rolig ut! Sen tog hon lite bilder på magen, som för övrigt är GANSKA stor nu :)

Just de ja ! Jessica och Veronica fick se på magen hur bebisen sparkade för fullt, min gounge lever om h*n :)


Nu ska jag krypa ner med gubben som förövrigt ska upp klockan 01.00-02.00 Stackarn.. Han börjar tidigare så han kan sluta tidigare och följa med imorgon och få höra bebisens hjärtslag :) Ska bli så mysigt så :)


Kram <3

Av Ida Lundin - 9 april 2008 19:02

Börja gnugga ögonen lite nu, lite för tidigt tycker jag - man är som en 3 åring då man endast sovit 2,5 timme inatt.

Men det är bättre än inget alls!

Något positivt får man försöka se i de mesta.


Tog lite bilder idag faktiskt, får se om man lägger in någon :P


Snart kommer Jessica och Veronica som vill ha snoddas, alla kommer för att få smaka på den :D haha!

Men det är väl därför man bakar, det är roligt att bjuda på något gott när det kommer främmande :) Iaf jag!


Har hunnit med att dammsuga en sväng innan maten.

Idag åt vi spagetti och stekt korv ..

Eftersom vi aldrig äter sån mat hemma i stort sett så var det ju AS-GOTT ! Mumsfilibabba :D


Kram på er <3


Ovido - Quiz & Flashcards