Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Ida Lundin - 29 juli 2008 19:20


Nu har jag gjort mitt för idag, har ju varit fullt upp! Fyy vad trött kroppen är!


Har hunnit dammsuga och skura hela huset - skinande rent!


Runar mår för övrigt jättebra, han hoppar runt som vanligt han.

Gomissen våran! :)


Kanske ska äta lite mera jordgubbar nu.. Är sugen på MERA :P

Ska fixa lite tvätt nu, den måste vikas först - sen jordgubbar igen :)
Kram <3



Av Ida Lundin - 29 juli 2008 18:32


Var som sagt in på tillväxtUL idag och lilla prinsessan sprattlade på för fullt men hon sa att det syns att hon är fixerad. Satt som karlssons klister! :)


BM sa att efter måtten hon fick så väger prinsessan 2461 kg nu. Så några gram till och sen får det vara nog - då säger mamma STOPP :P

Fick även se att prinsessan jobbade på bra, vi fick se när hon höll på lära sig andas. Ganska häftigt ! :)

Får se när hon vill komma ut nu, mådde riktigt dåligt inatt och vart lite nervös faktiskt.

Men på Torsdag är hon 36 fulla veckor och då får jag föda här hemma :)

Fick iaf kolla blodtrycket igen och det låg på 117/65.

Om magen fortfarande har vuxit 1 cm nästa gång också så blir det ett nytt tillväxtUL.

Så det visar sig :)

Så länge prinsessan har det bra så är jag lugn :) 


Vi har precis ätit nu, så idag vart det:
Ostsnitzel, strips, melon och grönsaker och massa beasås :D

Gott som bara den!

Ni kan ju gissa vad det vart för efterrätt??

Jordgubbar och grädde såklart !! :)


Gubben håller på fixa upp listerna i köket, är så nöjd så!! :)

Nu ska jag lägga mig på soffan & vila lite och hoppas på att sammandragningarna lugnar ner sig!

Kram!


Av Ida Lundin - 29 juli 2008 12:55


Imorse åkte jag och Joel in med Runar till veterinären till klockan 10.15 - det var kastrering på listan idag.

Han gillar inte att åka bil alls men eftersom vi tog bort maten igårkväll så kräktes han inte som förra gången iaf.

Det gick bra men han lät osm bara den.

När vi kom in på veterinärstationen så vart han lugn och la sig ner i transportburen.


När det var våran tur så gick vi in och han fick en spruta så han somnade och då sa veterinären "Han kommer ha ögonen öppna fast han sover, så det ser lite läskigt ut" och då säger Joel "Mmm,sova" ännu ett nytt ord :D


Iaf så var allt klart till klockan 11.00 ungefär så då åkte vi hemöver, jag och Joel hann trycka i oss en varsin glass medans lillgubben var så duktig!


Veterinärerna tyckte att han var så fin i formen och skulle passa som utställningsmisse, en riktig champion!

Då blev man lite mallig kan jag lova - våran lilla bebis :)

Han skulle vakna på eftermiddagen sa de, men nu då jag var in till honom så vaknade han till och såg ganska brydd ut, "vart fan är mina kulor?!?!?!" sen somnade han en stund till och klev sedan upp och gick på lådan. Han såg nästan full ut som han ranglade fram så mamma Ida hjälpte honom! :)


Så nu har han fått lite mat och vatten och han var riktigt HUNGRIIIIG :)


Snart kommer gubben hem och då blir det dusch, lunch och 2 sekunders vila och sen BM-besöket.

Skriver mera senare ikväll! :)


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards