Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Ida Lundin - 26 juli 2008 21:55


Vilket underbart väder det har varit idag, men som de andra flesta gravida kvinnor är det för varmt med magen och jag har inte klarat av att vara ute så länge så jag har mest sprungit ut och in :) Men det gick ju det också :P


Har precis ätit melon och jordgubbar m. grädde! Älskar jordgubbar, de innehåller mycket järn så det är bra att jag kan äta dem iaf nu när jag slutat med allt järntillskott igen.


Gubben har kämpat på bra i köket idag, han är bäst :)

Min goplupp!


Funderar på hur vad vi ska göra imorgon. Ska iaf bort med ett paket åt Tobias morfar och sen ska gräset klippas och .. ? Något mera dyker garanterat upp!

Är lite avis på gubben som börjar bli ganska brun nu eftersom han kan gå utan tröja och så :) Jädrans karl :P

Men det finns ju de som tycker att LIKVIT är läckert också :D


Vi var även in till stan en sväng vid 17.00 tiden, åt på Sibylla och hälsade på Johanna, Andreas och Viggo! :)


Nu ska jag mysa med gubben, ska göra pop-corn och ha MYYYYYS :)

Kram <3

Av Ida Lundin - 26 juli 2008 13:53


Imorse vaknade vi alla runt 09.15, jag gick upp och hämtade lite juice åt Joel för han var törstig (och älskar äppeljuice) sen låg vi och myste en stund.

Gick upp och åt frukost, duka fram så hela bordet var fullt - myyyys!


Sen åkte vi hem till hasse och Marie för att hämta någon vaxgrej eftersom Tobias ska fixa en kompis bil idag (han som ska hjälpa oss kakla) och jädrar vad han putsar!


Jag och Joel tyckte det vart för varmt ute så vi gick in, åt lite godis och kollade på Disneyfilm :)

Sakta med säkert börja han gnugga ögonen och helt plötsligt var tummen i munnen.. Så jag gjorde i ordning köttbullar, mos, ärtor och lingonsylt åt han och det gick ner snabbt för han visste att han sklle få vila sen.

Så nu ligger han och vilar.

Jag och Tobias har nyss ätit våran lunch också:

Smördegsinbakad lax, potatismos, melon och jordgubbar!

Åh vad gott det är/var! Älskar ju fisk ja :)


Nu är Tobias åter i garaget och putsar och jag ska strax väcka Joel, ställa i ordning lite kaffe och ta fram fikabröd - mamma och resten av syskonen kommer snart :)


Katterna är för övrig helt förstörda idag pga den där ballongen Joel fick igår, tycker så synd om dem men han ska ju åka hem om ett tag och då följer ballongen med :P


Nu ska jag lägga mig en liten stund på soffan innan det blir fullt ös här i huset. Har grymt mycket sammandragningar, nu ser tom. Tobias på magen när det är en sammandragning och det är inte direkt skönt!


Kram<3 


Ovido - Quiz & Flashcards