Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Ida Lundin - 6 januari 2009 22:26


Jag och gumman vaknade vid 12.00 och då hade gubben farit iväg på garaget och städat och tvättat volvon.

Nu glääänser den :) Het som vanligt!


Då gubben kom hem skickade jag iväg honom på affären, räksallad skulle köpas för jag ville ha varm korv m bröd och RÄKSALLAD då !

Så det vart en god lunch !


Så himla roligt när vi äter nu för då sitter gumman med oss vid bordet och äter hon med, hur mysigt är inte det då?

Hon är så himla go och gör sin mamma och pappa lyckliagre för varje dag som går!

Att vi har fått (gjort) en sån underbar dotter som vi har..

Hur många är det som lyckas så här bra på första försöket?

Jo ... VI !!! :)

Vi blir ordentligt bortskämd med henne!

Hon somnar 21.00 varje kväll efter lite gröt och bröstet -

sover till klockan 07.00 - 08.00 -

äter bröstet och somnar om till runt klockan 12.00 - 14.00 -

vårat liv är underbart !!

Hon älskar mat och prova på nytt, hur bra är inte det då?

Hon är ett barn som lär sig att smaka på allt - och älskar mammas mat ;)

Att jag fortfarande får amma Julia måste vara det bästa med det hela att få barn, att amma är bland det mysigaste man kan få göra, så amma Julia ska jag göra så länge jag kan och Julia vill :)

(finns dock de som väljer att avstå från ammning pga att det är så stressigt, jobbigt osv.. + att man lättare ska få dricka alkohol - men varför gör man ett sånt val???)

Så jag hoppas att rätt människa tar åt sig av det där med alkoholen, men det vet jag att du kommer göra - skata! :)


Iaf så åkte vi hem till Julias farmor , farfar och faster en sväng.

Drack lite kaffe .. Åt pepparkakor och rullrån, mums!


Till middag idag gjorde vi pommes, stekt korv och räksallad!

Oja, jag vet att jag älskar räksallad och det vart korv till lunch och middag men det är så jävla gott !


Har hunnit med att trimma och fixa Ronaldo också + bytt i sängarna, tvättat och vikt ihop all skittvätt :)

Gubben han har goat med Julia hela dagen, är så mysigt att se dem tillsammans - det är något jag skulle kunna kolla på dygnet runt!

Mina guldklimpar - jag älskar er !


Nu ska jag krypa ner i sängen :)
Nattinatti, Kram!

Av Ida Lundin - 6 januari 2009 00:16


Okej.

Orkar inte skriva ordagrant vad denna dag har bjudit på.

Men iaf så:


Vaknade vid typ 13.00 :P

Mamma hade ringt sen klockan 12.00 för att ja bad henne väcka mig , hon trodde något hade hänt eftersom jag inte svarade :D haha!

Iaf så ringde jag upp henne vid 14.00 och hon var helt skräckslagen och sa "Jag var fan på väg bort precis, trodde något hade hänt!!!"

- Kunde svara annat än "Men varför prövade du inte ringde Tobbe då?!"

-ooop, det tänkte jag inte på.

Visst har jag gullig mamma? HAHA! :D


Iaf så åkte vi ner till stan, skickade iväg ett paket!

Sedan hem igen och började med middagen.

Idag avrt det sprödbakad fisk, potatismos, sallad och cheddarkrydda..
Alltså, har ni inte provat den kryddan så måste ni fan det - funkar på allt! SUPER DUPER GOD !!! :D


Sen kom Hanna, Emil, Wilmer och Tanja en sväng.

Plockade fram chips, pop-corn och godis.

Grabbarna dukade fram öl och vi brudar fick nöja oss med coca-cola , men det är inte fy skam ;)


De åkte hemöver vid 21.30 och då kollade vi på en film "13 snart 30" jag har aldrig sett den och tyckte den var superrolig :)

Tills vid 22.00 tiden då jag helt plötsligt loggades ut från msn ..

Stod att någon annan använde sig av min... Ööööh, jaha ?


Gubben skyndade sig att logga in på sin så jag pratade med personen som hade loggat in på min.

Personen var tydligen en HAN som han skrev. Och han bytte mitt lösenord, var ute efter pengar och kollade runt .. Så jag vet inte vad han riktigt var ute efter.. Han skrev en massa skit och var allmänt snuskig. (ja han skrev att han vill knul*la , bli av*ugen osv. Ni fattar)

Så han har garanterat skrivit en massa skit till er på min msn också. Så nu vet ni att det var inte jag !

Iaf så fick jag helt plötslig tb min msn då gubben började hota honom med lite saker. Anmälning osv...

Så jag fick tillbaka min och sedan såg jag att min bror loggades in på msn helt plötsligt, förstod att det inte var min bror som skrev eftersom han skrev (Du, jag lovade ju att du skulle få tb din msn)
Så jag vart flyförbannad och trodde det var min bror .. men varför skulle min bror skriva en massa snusk sådär? Iaf så var det TACK OCH LOV inte min bror , så jag ringde upp honom och han vart helt förstörd... Så han gav mig sitt lösen osv så jag kunde byta det direkt då han hade loggat ut , men tyvärr får han nog inte tb sin msn. För jag har provat bra många ggr nu men det verkar hopplöst, tyvärr.


Så det vart en skitkväll pga den där jävla idio*en !!



Ovido - Quiz & Flashcards