Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Ida Lundin - 15 januari 2009 21:29


Imorse steg jag och gubben upp medans gumman forsatte sova.

Gubben stack iväg på affären och inhandlade lite grejer till våran frukost.

Vi gjorde räk&ägg-mackor , så himla gott!

Sen tog vi oss en kopp kaffe och masariner !


Gumman hon är en riktigt sjusovare och sov ändå till klockan 13.30 och hon vaknade precis 5 min efter att gubben farit på jobbet. Som vanligt!


Iaf så fick hon sig lite gröt och sen myste vi framför tv:n .. Hon somnade i min famn vid 14.00 , även då märkte jag hur varm hon var så lag tog tempen på henne och hon hade 37,7 så hon fick en alvedonsupp och sen då hon vaknade igen så var hon "normal" :P

Eller jag ska skriva normaltemp, hon är som sin mor - en lågtempare..


Efter hon hade vilat så viskade hon till mig att hon ville bada , så ... Hon fick bada :P

Hon hade väldigt roligt och jag var dyngsur - hon har insett att om man vevar på rejält med armarna så skvätter det överallt - skitkul! :)


Sen åt vi lite mat och hon vart dötrött vid 20.00 men jag försökte verkligen hålla ut... Så vid 21.00 slocknade hon på 2 röda i sängen , mammas lilla gumma!


Så nu har jag precis smällt i mig min middag som idag vart:

Räk och wockisar med pasta !

Lätt att göra och smakar helt gudomligt gott!


Nu ska jag hänga tvätten och sen mysa ner mig i soffanmed en kopp varm choklad med grädde och kakao på :) GÖTT! + en marsarin såklart!

Men bäst av allt är att gubben gör helg om några timmar , så jag väntar nog på honom också innan jag kryper ner i sängen :)
Kram!




Ovido - Quiz & Flashcards