Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Ida Lundin - 1 januari 2009 21:15


Vaknade rätt tidigt imorse ändå .. med tanke på att vi la oss 3 och precis då jag ska lägga mig i sängen så kollar jag till Julia, hon gav mig världens finaste leénde .. Vart helt varm i kroppen så jag tog upp henne och vi hade lite mys till 03.30 då hon fick mat och somnade om direkt.

Gubben han somnade direkt då han la ner huvudet på kudden (fullt förstårligt med all alkohol som intogs under kvällen) haha :D


Iaf så klev vi upp vid 11.00 , jag gjorde iordning lunch..

Stoppade in potatisklyftor i ugnen med vitlök på och sen åt vi köttet sen igår + en sallad till. Så himla lätt och gott!

Medans potatis blev klar i ugnen så hann vi duscha och gumman vaknade till och fick mat.


Sedan tänkte vi åka bort och överraska Julias farmor och farfar, men de var inte hemma - vilka busar ! :)

Iaf så kom de och hälsade på oss när de skulle hemöver... :)


Vet inte vad Julia har fått för sig för något .. men tydligen är hennes farfar Hasse och faster Veronica farliga för de är de enda hon grinar åt just för tillfället, men ändå måste hon kolla på dem .. Mammas tjurunge :)


Efter att de hade åkt så åkte vi på affären, köpte lite grejer till kladdkakan jag bakade till oss idag + lite rolig barnmat och gröt.


Så idag fick hon prova en matburk som heter "Kalvkött och potatis" och bananpuré.. kan säga att matburken tyckte hon sisådär om ...

Men banangröten var så himla god tyckte hon, jag smakade ju självklart jag med och jädrans vad god den var och päronpuré till det - MUMS! :D haha!


Då vi kom hem från affären så gjorde jag i ordning kladdkakan och det vart GOOOOOD som tusan. Gick och smååt hela tiden medans jag gjorde middagen .

Idag gjorde vi lasagne, med extra mycket krossade tomater + majs i , vart supergott och en massa gurka till det är asgott!


Som efterrätt idag så vart det ju kladdkaka och grädde såklart!

Åt jämt kladdkaka innan jag vart gravid och bodde i Östersund :)


Iaf så tog vi och badade gumman vid 20.30, sedan fick hon sin goda banangröt och bröstet - hon somnade som en stock pricka klockan 20.54 ! :)


Nu ska jag fortsätta se någon skitserie på 1:an :P är tydligen en kille från Långsele som är med :P


Aja, Kram!


Av Ida Lundin - 1 januari 2009 15:42


Vilken härlig dag det var!


Sov ut ganska rejält eftersom gubben följde med Emil en sväng till skogen i  skördaren tro jag det var idag.. Aja, iaf så kom åkte han vid 05.00 och kom hem vid 11.00 så vi myste lite extra länge :)


Då vi väl tog oss upp så började vi städa, huset förfaller på bara 1 dag :P


Iaf så bakade jag sedan 1 äppelpaj och 1 kladdkaka.

Äppelpajen behöll vi själv till efterrätt senare.

Men kladdkakan den fick mamma hämta upp då hon kom från mormor och morfar. (Skönt att ha honom hemma nu) Sebbe älskar mina kladdkakor och jag tänkte på honom denna gång, fast alla andra hade ätit också men den var speciellt till Sebbe :)


Sen kom Hanna, Emil, Wilmer och Tanja!


Vi spenderade vårt firande med dem! :)


Vi började med maten då de kom, potatisgratäng, tjälknöl och sallad.

(Tjälknölen hade Emil och Hanna gjort)

Detta var väldigt gott och mätt som tusan vart vi!

Sedan plockade vi fram guitar hero och killarna började spela som nå tokar och även SingStar - så de försökte inbilla oss att det lät bra... Men man kan nästan säga att ju mer de drack desto bättre lät det .. faktiskt :P


Vi spelade även lite Rita och Gissa, klockan stack iväg och helt plötsligt var klockan 24.00 !!

Wiihoo, jag och Hanna drack Pommac .. Medans gubbarna roade sig med öl och whiskey !

Fast det var gott det med, kommer nog dröja väldigt väldigt länge innan jag tänker dricka nå .. Drickandet är något som jag har blivit rädd för, sånt förstör människor (speciellt vissa) 

Visst skulle jag kunna dricka , det är inte det... Utan jag blir rädd för det jag har sett att alkoholen gör med människor, även fast det är självbevållat hur mycket och vad man dricker men .. Nej tack! :)

Jag är en människa som har JÄVLIGT roligt utan alkohol och det är jag glad för! :)


Ne nu orkar jag faktiskt inte skriva mera om denna tack förutom att det var supertrevligt och jag gör gärna om denna kväll med detta goda sällskap!
Tack!


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards