Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Ida Lundin - 2 januari 2009 23:01


Fan vad jag sov lääänge idag !

Gubben jobbade och kom hem vid 13.30 och tog då upp Julia och gav henne mat och jag trodde hon fortfarande sov, men vid 15.30 kom de in och ville att mamma skulle vakna för nu var det deras tur att sova en stund :)


Hur fasiken kan jag sova så länge?

Kanske för att Julia vaknade för första gången på väldigt länge klokcan 03.00 och åt då?? Vart så chockad och hon somnade om till 04.00 och och sedan var hon vaken till 05.00 - hon skrattade och hade väldigt roligt tills hon tokslockande några minuter efter 05.00 . Mammas tjej!


Var så chockad så jag ringde och hörde hur det gick för gubben i skogen, han var ganska trött han med.

Vi låg och pratade i så många timmar igårkväll /natt så han fick sova 2 timmar innan han skulle åka iväg.

Vi glömde bort klockan båda två och jag fick lite dåligt samvete över att han knappt fick sova något.

Sömn som är väldigt viktigt för honom och alla andra inom detta yrke som lastbilschaufför.

Så att hålla ögonen öppna då man sovit 2 timmar är inte så lätt men han stannade och sov 30 min så och sov 2,5 timma efter då att jag hade klivit upp. Så nu är han redo för en uppesittarkväll ikväll :P


Då gubben vaknade .. Vid 18.30 så beställde vi PIZZA !!!!

Vi var väldigt sugna på pizza båda två.. Men jag vart rätt sur då jag fick fel pizza. Beställde en helt ny idag.

En pizza med: Oxfilé, kantareller, paprika, färska tomater, avocado och beasås på.

FAST - min pizza vad det: Oxfilé, vanlig svamp, 2 små skivade tomtater på, och en hel del med vitlöksklyftor på?!?

Vart jävligt besviken så gubben tänkte åka tillbaka men jag nöjde mig med denna men ska klaga nästa gång - klaga är något jag är riktigt bra på så det ska jag fixa ska ni se!!

Måste väl för fan kunna göra en pizza rätt då de har papprerna framför sig om vad det ska vara på dem och inte ?! 


Iaf så var gumman riktigt trött idag så hon somnade lite tidigare idag ..

Hon fick banangröt och päronpuré , så som hon smaskade på! Hon verkligen älskar mat denna tjej och det är så roligt!

Prövade även den nya med kalkött&potatis idag igen men när jag tänker efter så luktade den fan kattmat??

Kollade på utgångsdatumet men det var länge tills den gick ut men hur fasiken .. Ja, den luktade kattmat och Julia spottade ut varje tugga av den idag så den blir det inge mera av, första maten som hon dissar :) Men man kan inte gilla allt :P


Ikväll vart det iaf en lugn kväll, lite godis, glögg&pepparkakor och troccadero! Kan inte bli bättre :)


Natt i natt i , Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards