Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Ida Lundin - 17 januari 2009 22:52


Oj vilken dag allstå...


Vaknade till vid 11.00 och då hade gubben farit på garaget med V40 och skulle fixa lite grejer , hans far hjälpte honom och det tog en jävla tid!

Iaf så slutade det med att jag fick åka bort på garaget för att hämta pengarna och sen hämta upp Natta, Sebbe och Desse som ville följa med till stan för att handla.


Så vi åkte till stan en sväng för att handla till dagens middag..

Sprang även in på videoteket för att handla godis! (vilket jag totalt glömde bort att plocka fram medans vi hade finbesök här ikväll)


Iaf så skjutsade jag sedan hem alla barnen igen, åkte hem och då hade även gubben kommit hem.

Han var hungrig - så jag hittade honom vid chipsskålen istället för att ta en smörgås .. Men vad ska man säga? :)

Aja, gubben tog gumman och jag började med middagen.


Gjorde en wockgryta idag + nudlar , kokt potatis och sallad m. fetaost!

Väldigt gott !

Vi bjöd min mamma, 3 syskon och Nattas kompis på middagen :)


Sedan åt vi marängsviss och kaffe till efterrätt!


Vid 19.00 åkte de hem och då fick vi besök av Hanna, Emil och Wilmer !

Vårat finbesök för kvällen ;)

Så då polckades det fram chips , popcorn och dricka !

Vilken lyckad kväll ! :)


Nu ska jag kolla på tv, är så otrolig slut efter denna helg och den är inte ens över än...

Kram!

Av Ida Lundin - 17 januari 2009 13:13


Klev upp runt 10.00 för att åka och kolla på en bil i Sollefteå som var allmänt skit.

Så den hoppade vi över.

Åkte hem igen och fikade, kollade på lite andra bilar så vi ringde på en i Kramfors - åkte dit vid 14.30 och det var ännu mera SKIT!

Ja menar .. OM gubben frågar bilsäljaren: "Är det något rost på den så köper vi den inte"

- "Finns inte en enda rostfläck på den, jättefin och det är en superbra bil"


Då vi kommer fram ... Ser vi världens rishög, full i rost - kopplingen tog allra längst upp, stort rost hål i baljan .. Rost under hela bilen.

Gubben sa lite chockad - "Ja, jag provkör bilen så får vi se"

Då han kom tillbaka så skrattade han åt ägaren.. "Ja, det här var inte alls bilen du beskrev" och han fortsatte rada upp alla fel på bilen osv..

Bilsäljaren stod helt förstelnat "Ojdå, då kommer jag inte få den här bilen såld med alla de där problemen"


Iaf så hade han säkert tänkt att "de är unga och dumma" Jag kan faktiskt inte se det på något annat sätt för han vore dum i huvudet som trodde på allt han beskrev om bilen själv, fel att vara ärlig istället?

Så vi åkte hem ..


Vart snorhungrig så vi åkte på Sibylla och åt mat där.

Gubben tog en bra stor hamburgare och jag chicken nuggets - MUMS!

Sedan skickade Julias morfar ett sms - vi kunde få köpa hans bil så hade vi en riktig bil iaf.

Så efter lite om och men så övertalade gubben mig.

Så våran nya 2:a bil är en Volvo V40 - 99:a !

Jättefin och den är vinröd !
Kommer någon bild sen då gubben putsat upp den! :)


Julia fick mysa med sin morfar igår och njöt för fulla muggar!

Det bjöds på kaffe , bullar och kakor ! GOTT!


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards