Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Gott Nytt År !

Av Ida Lundin - 1 januari 2009 15:42


Vilken härlig dag det var!


Sov ut ganska rejält eftersom gubben följde med Emil en sväng till skogen i  skördaren tro jag det var idag.. Aja, iaf så kom åkte han vid 05.00 och kom hem vid 11.00 så vi myste lite extra länge :)


Då vi väl tog oss upp så började vi städa, huset förfaller på bara 1 dag :P


Iaf så bakade jag sedan 1 äppelpaj och 1 kladdkaka.

Äppelpajen behöll vi själv till efterrätt senare.

Men kladdkakan den fick mamma hämta upp då hon kom från mormor och morfar. (Skönt att ha honom hemma nu) Sebbe älskar mina kladdkakor och jag tänkte på honom denna gång, fast alla andra hade ätit också men den var speciellt till Sebbe :)


Sen kom Hanna, Emil, Wilmer och Tanja!


Vi spenderade vårt firande med dem! :)


Vi började med maten då de kom, potatisgratäng, tjälknöl och sallad.

(Tjälknölen hade Emil och Hanna gjort)

Detta var väldigt gott och mätt som tusan vart vi!

Sedan plockade vi fram guitar hero och killarna började spela som nå tokar och även SingStar - så de försökte inbilla oss att det lät bra... Men man kan nästan säga att ju mer de drack desto bättre lät det .. faktiskt :P


Vi spelade även lite Rita och Gissa, klockan stack iväg och helt plötsligt var klockan 24.00 !!

Wiihoo, jag och Hanna drack Pommac .. Medans gubbarna roade sig med öl och whiskey !

Fast det var gott det med, kommer nog dröja väldigt väldigt länge innan jag tänker dricka nå .. Drickandet är något som jag har blivit rädd för, sånt förstör människor (speciellt vissa) 

Visst skulle jag kunna dricka , det är inte det... Utan jag blir rädd för det jag har sett att alkoholen gör med människor, även fast det är självbevållat hur mycket och vad man dricker men .. Nej tack! :)

Jag är en människa som har JÄVLIGT roligt utan alkohol och det är jag glad för! :)


Ne nu orkar jag faktiskt inte skriva mera om denna tack förutom att det var supertrevligt och jag gör gärna om denna kväll med detta goda sällskap!
Tack!


Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundin - 1 mars 2009 17:26

  Jag har införskaffat mig en ny blogg :) Så följ mig på :http://juliasmammaida.blogg.se     Kram! ...

Av Ida Lundin - 28 februari 2009 23:37

  Som jag skrev förut så fyller min goa sambo år, hoppas han är nöjd med dagen och alla sina fina paket! På Måndag ska vi åka in till stan så han för shoppa massa fina kläder för sina presentkort han fick på Loftet och Dressman! På tal om var han fic...

Av Ida Lundin - 28 februari 2009 13:35

  Grattis till min goa sambo som fyller 23 år idag ! :) Vi älskar dig <3 ...

Av Ida Lundin - 27 februari 2009 23:19

  Ja då var vi här igen då .. En ny kommentar:   men allvarligt är det bra rutin att käka 23 på kvällen? Och i bland drar ni på na pyjamas och åker iväg på kvällen....ni verkar bara så omogen,eller du Ida iallafall. av anna den 27 februari 2009 kl 0...

Av Ida Lundin - 26 februari 2009 23:40

    Måste bara skriva en sak ... Att den person som lämnade denna kommentar:   ...vilka bra rutiner ni verkar lära er dotter-NOT. av OKEJ.... den 26 februari 2009 kl 17:14   Vad är mening med denna? Är det så roligt att lämna anonyma kommerntarer och...

Ovido - Quiz & Flashcards