Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Tisdag, 6 Januari

Av Ida Lundin - 6 januari 2009 22:26


Jag och gumman vaknade vid 12.00 och då hade gubben farit iväg på garaget och städat och tvättat volvon.

Nu glääänser den :) Het som vanligt!


Då gubben kom hem skickade jag iväg honom på affären, räksallad skulle köpas för jag ville ha varm korv m bröd och RÄKSALLAD då !

Så det vart en god lunch !


Så himla roligt när vi äter nu för då sitter gumman med oss vid bordet och äter hon med, hur mysigt är inte det då?

Hon är så himla go och gör sin mamma och pappa lyckliagre för varje dag som går!

Att vi har fått (gjort) en sån underbar dotter som vi har..

Hur många är det som lyckas så här bra på första försöket?

Jo ... VI !!! :)

Vi blir ordentligt bortskämd med henne!

Hon somnar 21.00 varje kväll efter lite gröt och bröstet -

sover till klockan 07.00 - 08.00 -

äter bröstet och somnar om till runt klockan 12.00 - 14.00 -

vårat liv är underbart !!

Hon älskar mat och prova på nytt, hur bra är inte det då?

Hon är ett barn som lär sig att smaka på allt - och älskar mammas mat ;)

Att jag fortfarande får amma Julia måste vara det bästa med det hela att få barn, att amma är bland det mysigaste man kan få göra, så amma Julia ska jag göra så länge jag kan och Julia vill :)

(finns dock de som väljer att avstå från ammning pga att det är så stressigt, jobbigt osv.. + att man lättare ska få dricka alkohol - men varför gör man ett sånt val???)

Så jag hoppas att rätt människa tar åt sig av det där med alkoholen, men det vet jag att du kommer göra - skata! :)


Iaf så åkte vi hem till Julias farmor , farfar och faster en sväng.

Drack lite kaffe .. Åt pepparkakor och rullrån, mums!


Till middag idag gjorde vi pommes, stekt korv och räksallad!

Oja, jag vet att jag älskar räksallad och det vart korv till lunch och middag men det är så jävla gott !


Har hunnit med att trimma och fixa Ronaldo också + bytt i sängarna, tvättat och vikt ihop all skittvätt :)

Gubben han har goat med Julia hela dagen, är så mysigt att se dem tillsammans - det är något jag skulle kunna kolla på dygnet runt!

Mina guldklimpar - jag älskar er !


Nu ska jag krypa ner i sängen :)
Nattinatti, Kram!

 
 
Maria

Maria

7 januari 2009 13:01

Tack, det värmer! Kram på er =)

http://www.marialinden.blogg.se

 
Karin

Karin

7 januari 2009 14:27

Jag håller med dig om amningen. Det är ju jättemysigt och det bästa för barnet också. Önskar att jag också kunde använda mig av bara amningen, hade ju velat helamma i 6 månader egentligen. Men nu är det ju mycket bättre för klimpen så man får ju rätta sig efter det :) Ha de bra och hälsa familjen!

http://www.albinsmoder.blogg.se

 
M.

M.

7 januari 2009 18:25

Härligt att hon fortfarande vill ammas:)
Emanuel ville inte ammas längre än 4 månader. Då han började med smakisarna så sket han fullständigt i bröstet. Så då fick man börja med ersättning också. Så tråkigt:(
Då nästa kommer hoppas jag att h*n vill ammas länge!

http://emanuelsmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundin - 1 mars 2009 17:26

  Jag har införskaffat mig en ny blogg :) Så följ mig på :http://juliasmammaida.blogg.se     Kram! ...

Av Ida Lundin - 28 februari 2009 23:37

  Som jag skrev förut så fyller min goa sambo år, hoppas han är nöjd med dagen och alla sina fina paket! På Måndag ska vi åka in till stan så han för shoppa massa fina kläder för sina presentkort han fick på Loftet och Dressman! På tal om var han fic...

Av Ida Lundin - 28 februari 2009 13:35

  Grattis till min goa sambo som fyller 23 år idag ! :) Vi älskar dig <3 ...

Av Ida Lundin - 27 februari 2009 23:19

  Ja då var vi här igen då .. En ny kommentar:   men allvarligt är det bra rutin att käka 23 på kvällen? Och i bland drar ni på na pyjamas och åker iväg på kvällen....ni verkar bara så omogen,eller du Ida iallafall. av anna den 27 februari 2009 kl 0...

Av Ida Lundin - 26 februari 2009 23:40

    Måste bara skriva en sak ... Att den person som lämnade denna kommentar:   ...vilka bra rutiner ni verkar lära er dotter-NOT. av OKEJ.... den 26 februari 2009 kl 17:14   Vad är mening med denna? Är det så roligt att lämna anonyma kommerntarer och...

Ovido - Quiz & Flashcards