Alla inlägg under december 2008

Av Ida Lundin - 8 december 2008 18:45


Vi tog oss en skapligt bra sovmorgon, faktiskt - skönt som tusan iaf!


Vi hade planerat att gå på julgrejset här i Långsele med Hanna-Emil och Wilmer , vilket vi också gjorde.
Klädde på våra barn och tog barnvagnarna och gick - fan vad kallt de var!


Iaf så såg vi lite luciatåg och sedan gick vi på CEKÅ`s och fikade, dagens höjdpunkt! Ett chokladwinerbröd och en cappuccino - MUMS!


Sedan stack jag och Hanna in på affären och handlade med oss lite dricka efersom vi åt middag tillsammans.

Vi gick iaf hemöver - eller rättare sagt VI SPRANG, trodde jag skulle dö! :P

Väl hemma så började jag och Hanna med maten medans gubbarna checkade in ett nytt spel.

Det vart iaf fläskfilé, kylftpotatis&morötter i ugn och beasås + sallad!

Göttigötti!

Sedan plockade vi fram lite fika, och mamma & barnen kom förbi och fikade de med, de hade ju inte träffat Wilmer :)

Efter att mamma och barnen hade åkt så slog vi igång en film, godis och chips ställdes fram!

Oja, jag vet att det vart en väldigt onyttig helg - men god och mysig helg :)


Vid 22.00 åkte de hemöver.

Jag började storstäda och gubben tog ner listerna i köket, kom på att vi ville måla dem. Så nu är de målade och vi är båda nöjda! :)

Skönt med ett väldigt städat hus igen, julstädat klart alltså :)


Av Ida Lundin - 8 december 2008 18:39


Vi gick ut med Hanna, Emil och Wilmer på Terrassen och åt, var väldigt gott. Jag och Hanna åt kycklingspett, klyftpotatis osv.

Tobbe och Emil åt plankstek, såg bra gott ut det också!

Vart även bjuden på efterrätt efter ett liteet missförstånd men den var rätt god den med !


Efter middagen så åkte vi hem till oss, åt kladdkaka m. grädde som jag gjorde precis innan vi åkte till Terrassen.

Drack lite kaffe och hade det allmänt mysigt!

Plockade fram chips, godis, dipp och en film sattes igång :)


Vid 21.00 kom även Johanna, Andreas och Viggo.

Vi "spelade" charader och det var väldigt roligt! Killar mot tjejerna - vi vann en varsin gång :)


Då vårat trevliga sällskap hade åkte hem så satte vi igång en till film och drack lite glögg :)

Mysigt!



Av Ida Lundin - 5 december 2008 20:58


Igår så följde jag med Hanna, Emil och Wiolmer på DollarStore en sväng. Mysigt att komma iväg även fast man kände sig helt mörbultad efter skottningen, (ont i varanda j*vla mukel i kroppen) skitkul!

Men jag kom hem med lite fynd iaf :)


Innan vi for så åt vi lite äppelpaj & vaniljvisp , provade iaf den där färdiga på affären (Äpple och Kanel) Fy fan vad äcklig den var, fy tusan alltså!

Tänkte bara köpa den för att de skulle gå fort, men ALDRIG igen! Blä!


---


Idag så hade vi helg, låg en stund i morse och MYSTE  alla 3 !

Sen klev Tobias och Julia upp medans jag sov en stund till, hihi.

Julias farmor och gudmor/faster kom på besök så det vart lite kaffe .

Efter finbesöket så åkte vi ner till stan, gick på Westerlund´s och fikade med Hanna, Emil, Wilmer Emils bror och Emils mamma Berit :)

Åt en stor bit smörgåstårta och cocacola, vet ni vad gubben smacka i sig? en stor bit smörgåstårta och baguett :D haha! Min karl han kan äta han ;)

Sen gick vi på stan en sväng, köpte 2 julklappar åt Julia och två julklappar åt Wilmer :)

Köpte mig även lite linsvätska - det behövs ju :)


Tänkte inte handla nå mera julklappar här i stan åt Julia utan det ska vi göra då vi sticker ner till Sundsvall - finns ett bra mycket större utbud där, kul :)

Så vi åkte hem efter de få julklapparna vi köpte idag, åkte hem och hämtade presenten åt Filip - sen åkte vi bort dit :)

Åkte bort till Julias farmor och farfar en sväng också, Julia vart hungrig på vägen hem så det passade bra då vi ändå åkte den vägen :)


På vägen hem så ringde mamma, så vi svängde även in där..

Hon bjöd på laxfile, kokt potatis och broccoli - GOTT !
Så vi slapp göra middag idag , blir denna goda middag vi tänkte göra idag på söndag istälelt :)

Fick även ett par skitfina julgardiner till sovrummet vårat av mamma, Julia fick nya sängkläder också - i rosa :D

Så tack :)

Joel, Natta och Sebbe vart skitglad av att få mysa lite med Julia - på tal om skitglad .. vet inte hur mycket Julia skrattade med Natta !

Mina gofisar hela bunten!!!


Ne, nu ska jag hänga tvätten och sedan ska det plockas fram massa godis - var ju på affären och köpte en hel jädrans godispåse med lösvikt !!! MUMS!!!


Natt i natt i , Kram!

Av Ida Lundin - 3 december 2008 23:13


Dagen började väldigt bra, eller inte...

Julia skulle få mat och var myssugen först.. Iaf så stoppade Julia tummen rakt in i ögat med en jädrans fart - vilket slutade i mång tårar , stakars gumman!

då allt vart bra och hon slutat gråta så dundra hon in tummen i ögat igen - dubbeltjut - lilla vännen, men efter många om och men så somnade hon, helt utslagen efter alla tårar..


Julia somnade som sagt och jag gick ut och skottade gården, gick sedan in och åt en smörgås, glas jucie och gröt! MUMS! Vart döhungrig!


Julia vaknade till vid 15.00 så då åkte vi och hälsade på Hanna och Wilmer, lite kaffe :)

Efter besöket där åkte vi till affären, handlade lite smått och gott - var godissugen, konstigt :P

Hann bara hem, gav Julia mat och fikade lite så stack vi ner till stan.
Hälsade på Ida och Noah - tror att vi båda två hade väldigt trötta barn som ett tag skrek ikapp, inte likt Julia - men är man trött så är man :)

Hon somnade på 2 sekunder då vi satte oss i bilen iaf, fick väcka henne och ge henne mat då vi kom hem och hon har sovit sedan 20.00 - skönt!


Har fått lite roliga samtal sen Julia somnade - inte så mycket att göra åt utan det är till att gilla läget bara!

Allt ordnar sig!


Pratar lite med syster på msn också, nu tycker jag att deras bebis ska kika ut, hoppas det blir en liten pojke men jag tror att vi systrar föder flickor :D haha! Det visar sig så småningom :)


Nu ska jag kolla på tv:n en sväng och äta mitt godis och troccadero!

Kram!


Av Ida Lundin - 2 december 2008 22:24


Klev upp vid 9.45 , ganska så pigg - faktiskt, så jag hoppade in i duschen och när jag kommer ur duschen så går jag ut i köket och ser att frsta mamman & bebis är våran uppfart - oooops , skynda skynda tänkte jag fast det var hon som var 20 min tidigare. Iaf så hae vi bebisträff här hemma hos oss idag, så mysigt!

Först kom Lena & Anton sen Maria & Wilmer, Sara & Ronja och Camilla & Agnes .. Julia hon sov första 30 minuterna av träffen, sen ville hon vara med hon också - tror att hon vart avundsjuk då de andra bebisarna lånade hennes leksaker för hon pratade på som bara den då de tog tag i hennes leksaker :) Fast hon delade tillslut med sig så snällt :)


Vi drack kaffe, åt saffranslängd, lussebullar och butterkaka - MUMS!


Efter bebisträffen så fick Julia mat och sedan packade jag på hennes kläderna och ut i det vackra vädret - så skönt!

Iaf så gick vi en bra sväng, var ute i 2 h och 20min - de ni! Innan vi gick hemöver så gick vi in på affären och handlade lite.. Köpte en skrappyramid också - eller jag hämtade ut en ny på den jag vann igår men självklart vart denna lott en nitlott, skit! Får bli miljonär en annan dag ;)


Medans Julia fortfarande sov i vagnen då vi kom hem så tog jag mig en mugg med glögg och lussebullar, riktigt gott!


Slängde även i mig lite tidig middag (klockan 15,00 idag) som bestod av lax, potatis och morötter! Göttis!


Efter att jag hade ätit så vaknade Julia, hon fick smaka lite ersättning idag - fast hon tyckte inte det var nå vidare gott men hon åtlite iaf. Köpte nya nappar till hennes flaskor eftersom hon inte gillar de som vi hade så köpte jag dessa som är som hennes tutte och de gick superbra :)

Hon är så duktig att dricka vatten också, nyttiga damen våran!


Träffade även Rebecka och hennes vovve en sväng idag, roligt att prata lite :)


Gubben kom hem vid 21.15 precis efter att gumman hade somnat - han kom hem på en seeen middag och lite mys med sin familj!
Vilket vi uppskattade väldigt mycket för Julia vaknade till lite och då sprang han dit på 2 sekunder :)

Hon lyste upp hela rummet då han sa godnatt och gav henne en puss på pannan, våran gotjej!


Iaf så har jag precis ätit lite lussebullar ch en kopp cappuccino så nu ska jag mysa ner mig framför tv:n ..

Nattinatti, Kram! 

Av Ida Lundin - 1 december 2008 23:02


Vaknade "imorse" av att gubben sa att han hade lagt Julia igen och att han måste åka och jobba.

What?

Har jag sovit så djupt - tydligen!


Jag klev upp då gubben for, fikade och hade lite egentid framför tv:n ..

En tunnbrödsmörgås, glas julmust och tallrik med gröt (grahamsgröt) - gött!


Då Julia vaknade gick vi bort på dagiset, (där jag för övrigt hade praktik bra länge) fixade lite papper inför dagis för Julia - buhu! (vill alltid vara hemma med min lilla tjej)

Sen gick vi vidare mot mamma, som följde med på affären - handlade lite smått och gott :)

Min bror Joakim fyller år på Torsdag - 19 år ! :)


Efter affärturen gick jag och Julia hemöver, så mysigt att vara ute med vagnen. Julia var vaken hela tiden, låg och pratade :)


Då vi kom hem så möttes vi av Hasse och Jessica på gården våran, Jessica hade köpt 2 "presenter" åt mig och Tobias.

En varsin julkalender med choklad i - hade ju inte köpt några såna och det var ite roligt för jag och mamma pratade på affären om att .. Förra året köpte Tobias en åt mig, så jag hade nog inte varit tillräckligt snäll i år för att få en - tur att vi har Jessica :D

TACK!


Mamma kom förbi och skulle kolla lite grejer på våran vind också, lite kläder osv. Hon fick gå upp själv för dit går ja FAN inte :P

Då mamma hade farit så tog Julia och vilade en stund och jag åt middag , som idag bestod av : Lasagne och en sallad med bebismorötter i - MUMS!


Då Julia vaknade så fick hon ligga i sin babygym medans jag bäddade rent i hennes säng , vek alla tvätt och stoppade i en ny tvättmaskin .

Sedan kom ja på att hon kunde få bada idag, konstigt nog var hon inte ett dugg ledsen idag efter hon kommit upp ur badet. Aja , hon åt och jag la ner henne 21.00 och hon somnade bra fort!

Var in och kollade på henne för en stund sedan, hon ser så go ut!


Då hon hade somnat städade jag huset, imorgon kommer massa bebisar och då ska det vara rent :)

En bebisträff med gruppen här hemma alltså :)


Nu har jag precis proppat i mig en tunnbrödsmörgås och stort glas julmust, ganska så mätt!

Sitter och är fortfarande lite elak över en sak som hände idag då vi gick mot dagis..

Iaf så:

Längst bort på gatan bor det 2 ganska stora hundar "labradorblandras" .. Vi kommer och går och deras matta & husse är ute och skottar gården..

Vi hejar på varandra och då hör jag hur det skäller till - rejält ..

Hundarna kutar rakt emot mig och Julia i barnvagnen ... Öronen stod rakt bakåt och jag vart så jävla rädd, mestadels för att jag vart rädd för att de skulle göra illa Julia..

Ena hunden , Chippen kutade rakt in i mig så jag stappla in i snödrivan.. Andra hunden hoppar upp i barnvagnen . Så jag hinner bara skrika "Du hoppar FAN inte in i barnvagnen" och skulle precis slita tag i hundfan - oja idag heter denna hund HUNDFAN !
Ägaren kommer kutandes och ska försöka ta tag i hundarna vilket de tyckte var roligt att matte kutade omkring, så husse kom och jävlar vad de skrek på hundarna - ingen lyssnade och jag vart så elak så jag hade kunnat döda hundarna på fläcken!

Jag älskar djur och har själv djur men jag har då fan aldrig haft min hund lös om jag inte haft PLI på dem heller. Att hundarna gjorde så där emot mig och barnvagnen hoppas jag var första och sista gången för annars anmäler jag de nästan gång, man ska inte ha hundar lösa när man inte ha pli på dem-  vad hade hänt ifall de hade hoppat på Julia ?? Om barnvagnen hade tippat?

Jag blir så satans elak och när de väl fått bort hundarna ifrån oss så hinner jag gå 10 meter till nedför backen då jag hör hon ryter "Chippen, nu jävlar är det du som kommer tillbaka.." vänder mig om och kollar 1 sekunde efteråt och då smäller det, hunden hoppade rakt på mig bakifrån ...

"Oj, förlåt - fick det bra ?! Förlåt, det var inte meningen"

Så nästan gång - då anmäler jag !!!!!

J*vla idioter att ha hundarna lös så där , vill inte ens tänka tanken ifall Julia inte hde legat i vagnen - ifall hon hade kunnat gå.. Åh, jag blir så elak !


Detta får mig att sakna våran förra schäfertik Ronya, var så jävla pli på henne och hon gjorde ALDRIG så där, ALDRIG !

Gaaaaaaaaah - elak jag bliiiiiiiiir!

Nee, nu ska jag ta en sockerkaksbit och lugna ner mig!

GodNatt!
Kram! 



Ovido - Quiz & Flashcards