Alla inlägg den 9 december 2008

Av Ida Lundin - 9 december 2008 20:34


Var på tok för trött imorse, eller klockan var 12.30 då gubben ringde och väckte oss :P

Ville inte stiga upp iaf men det var bara att bita i det sura äpplet..


Gick upp och gjorde lite fika, plockade sedan fram gummans grejer.

Väckte henne och sedan bar det av mot BVC, mäta och väga idag - mammas lilla tjej är helt plötsligt stora damen :)

Eftersom de ska stänga igen BVC här så hade vi med oss en julklapp/avskedspresent åt Carin, som för övrigt är världens bäta BVC sköterska!

Är så himla nöjd med henne och det vart bra många kramar där innan vi for, kommer sakna Carin som tusan!

Vill inte gå nere i stan - blä! Men Carin kanske kan öppna en egen liten BVC för enbart oss? :D

Nästa gång vi träffas ska jag ge det förslaget ;)


Iaf så for vi till mamma efter BVC besöket, hon bjöd på fika och varma mackor (såna där i järn - klämmackor) och det smakade väldigt gott!

Även mormor och morfar kom dit :)


Gubben kom hem vid 15.00 idag så då fikade vi lite och sedan sov han med gumman en stund, som de båda två behövde! :)

Medans de sov så städade jag huset, (har man 3 katter så är det fasiken hår överallt om man inte håller efter städningen typ VARJE dag - suck)

körde 3 tvättmaskiner, vek massa tvätt och bäddade rent i alla sängar!

Lukta göttigötti hemma nu!


Då jag hade städat klart så vaknade mina älsklingar ganska precis efter att jag slagit ner rumpan i soffan.

Så då började vi med middagen:

Stekte kycklinfilé och blandade ihop det med en vitlök/ört cremefraiche och pasta till det, självklart sallad till - gud så gott!



Nu ska jag hänga sista tvättmaskien och sedan hoppa in i duschen -

vore väl skönt tänkte ja :)

Kramkram!


Ovido - Quiz & Flashcards