Alla inlägg den 8 december 2008

Av Ida Lundin - 8 december 2008 18:51


Idag sov jag och Julia ut rejält imorse, gubben kom hem vid 14.00 och då fiakde vi lite och for bort till mamma och barnen!

Pratade igenom lite saker med dem som kommer hända inom en snar framtid ,så de är förberedd på allt nu.


Iaf så bjöd mamma på nybakade lussebullar och sockerdricka - längesen jag drack det :P


Julia fick bada då vi klev upp också, hon var riktigt glad idag efter badet, inge ledsen som hon varit några enstaka gånger efter badet nu.

Mammas duktiga tjej :)


Fick ett sms -avi om att vårat paket fanns att hämta ut på ICA,  skyndade oss dit - så kul!

Våran julgran och 4 julklappar kom! :)


Slog på stort idag och gjorde riktig finmiddag -

köttbullar, bandpasta, gräddsås och morotsstavar, haha!

Lätt och gott iaf!


Nu ska jag mysa med min dotter, hennes pappa har somnat bredvid henne på golvet och hon vill inte ligga där längre :)

Pappa kanske tar för stor plats :P


Sen blir det en cappuccino - suuuugen!

Kram!

Av Ida Lundin - 8 december 2008 18:45


Vi tog oss en skapligt bra sovmorgon, faktiskt - skönt som tusan iaf!


Vi hade planerat att gå på julgrejset här i Långsele med Hanna-Emil och Wilmer , vilket vi också gjorde.
Klädde på våra barn och tog barnvagnarna och gick - fan vad kallt de var!


Iaf så såg vi lite luciatåg och sedan gick vi på CEKÅ`s och fikade, dagens höjdpunkt! Ett chokladwinerbröd och en cappuccino - MUMS!


Sedan stack jag och Hanna in på affären och handlade med oss lite dricka efersom vi åt middag tillsammans.

Vi gick iaf hemöver - eller rättare sagt VI SPRANG, trodde jag skulle dö! :P

Väl hemma så började jag och Hanna med maten medans gubbarna checkade in ett nytt spel.

Det vart iaf fläskfilé, kylftpotatis&morötter i ugn och beasås + sallad!

Göttigötti!

Sedan plockade vi fram lite fika, och mamma & barnen kom förbi och fikade de med, de hade ju inte träffat Wilmer :)

Efter att mamma och barnen hade åkt så slog vi igång en film, godis och chips ställdes fram!

Oja, jag vet att det vart en väldigt onyttig helg - men god och mysig helg :)


Vid 22.00 åkte de hemöver.

Jag började storstäda och gubben tog ner listerna i köket, kom på att vi ville måla dem. Så nu är de målade och vi är båda nöjda! :)

Skönt med ett väldigt städat hus igen, julstädat klart alltså :)


Av Ida Lundin - 8 december 2008 18:39


Vi gick ut med Hanna, Emil och Wilmer på Terrassen och åt, var väldigt gott. Jag och Hanna åt kycklingspett, klyftpotatis osv.

Tobbe och Emil åt plankstek, såg bra gott ut det också!

Vart även bjuden på efterrätt efter ett liteet missförstånd men den var rätt god den med !


Efter middagen så åkte vi hem till oss, åt kladdkaka m. grädde som jag gjorde precis innan vi åkte till Terrassen.

Drack lite kaffe och hade det allmänt mysigt!

Plockade fram chips, godis, dipp och en film sattes igång :)


Vid 21.00 kom även Johanna, Andreas och Viggo.

Vi "spelade" charader och det var väldigt roligt! Killar mot tjejerna - vi vann en varsin gång :)


Då vårat trevliga sällskap hade åkte hem så satte vi igång en till film och drack lite glögg :)

Mysigt!



Ovido - Quiz & Flashcards