Alla inlägg den 14 december 2008

Av Ida Lundin - 14 december 2008 20:02


Skulle vara hos Julias gammelfarmor vid 13.00 idag och bli bjudna på lunch och byte av julklappar.. Iaf så klev jag upp typ 11.45 och slängde mig i duschen, sedan kom bror och hans flickvän hit en sväng.

Så vid 12.17 kollade gubben på klockan - FAN vi måste åka , hade totalt glömt bort det :P


Vi kom iaf fram vid 13.15 och där väntade god lunch.

Potatisgratänd, kött och det fanns även köttbullar (som jag åt.. älskar min farmors köttbullar, finns INGEN som gör godare köttbullar än hon - that´s it)

Fick god fika efter maten också, risalamalta eller vad de nu heter :P + kakor och kaffe - GÖTT!

Då Julias gammelfarmor fick veta att hon hade provat på mat igår så... Om jag säger som så här .. Vem tror ni utade till affären och köpte barnmat åt Julia?

Jo farmor, så hon fick potatis & palsternacka OCH mangopuré, hon älskar tydligen manga men även de andra.

Så farmor köpte även lite engångshaklappar som hon skulle ha där, visst är hon go? :)

Efter maten så skiftade vi julklappar och sedan bar det av hemöver, gumman var så himla trött...

Hon somnade precis då gubben satte på henne overallen och satte hon i bilstolen, myspys! :)


Då vi kom hem så tog jag och städade, tvättade lite, vi vek ihop den stora tvätthögen, gubben satte upp listerna, vi klädde även granen så nu är den klar :D haha, lite mysigt..


Iaf så ska jag mysa vidare med mitt glögg och lussebullar nu, fikasugen ju :P


Aja, kram! 


Av Ida Lundin - 14 december 2008 00:02


Vaknade upp rätt lagomt i tid idag, vid 11..


Iaf så fikade vi tillsammans och sedan stack gubben ut och skottade gården (FAN vad snö det var) tur att jag slapp skotta iaf :D


Sedan åkte vi och hämtade upp Jessica, som hade haft en tuff kväll... Såg bra härjad ut :D haha!

(Finskor, mjukiskläder och knu*lruffs till hår) haha! SEXIGT ;)


Iaf så åkte vi hem till Julias farmor och farfar då, Jessica skulle klippa Tobbe och jag säger inte mer om det - är nog lika bra det!

Fast ... På tal om dessa hormoner som rusar runt i kroppen pga ammningen så var det typ 2 sekunder ifrån att jag började gråta och det är SANT!


Vi åkte iaf på affären en sväng sedan, köpte lite smått och gott till Julia..

Julia fyller 4 månader idag och hon har fått pröva mat - gud vad gott hon tyckte att det var ... Typ 5 första tuggorna gapade hon och smackade på men efter dessa tuggor tog det stopp - men hon åt :) Så vi kör på imorgon också, mammas stora tjej :D


Vid 17.00 åkte vi bortöver mot Hanna, Emil och Wilmer som bjös oss på middag idag..

Älgfilé (med pepparsalami & vitlökssmör) + potatis&morötter i ugn och sallad - så himla gott!! :)

Chips, dipp och julmust till efterrätt - så himla gott !!!!!!!!!!!!


Nattinatti, nu väntar sängen... Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards