Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Lördag hela dagen : )

Av Ida Lundin - 29 mars 2008 14:44


Har för första helgen någonsin inte köpt en massa godis och snask och så. Vad är det som är fel? :P Känns skönt iaf, magen växer så gott utan allt det där goda :)

Ganska komiskt att så fort Tobias rör (kram,puss.. osv) mig så sparkar bebisen för fulla muggar- han/hon är kanske rädd för att få ett syskon till där inne, haha! Så fort jag lägger mig ner på rygg så sparkas det jättemycket och man får som lite svårt att andas - mysigt men skönt om man fick åt sig lite syre också! :P haha!


Idag for vi in på Åhmans och kollade på tapeter, så nu har vi hittat våra till gästrum/datarummet. SÅ Morfar kommer och börjar spacklar IMORGON :D haha. Han är verkligen go denna gubbe, det kryper i fingrarna på honom om man säger att vi funderar på att tapetsera om. Så eftersom våra vanliga tapetserar-kompisar (Hasse & Marie) är i behov att få ta det lugn så tyckte vi att morfar kunde få göra detta :)

Varför vi inte vill slita ut morfar beror på att han är gammal och vi vill ha min morfar länge i livet ! Men dels så är han rutinerad målare/tapetserare och har jobbat på Åhmans hela sitt liv och KAN allt så ville vi göra honom glad genom att fråga om han ville göra detta, som svar fick vi : Inget snack om saken, klart jag kommer :) Så han var hit idag och kollade hur mycket tapeter det behövdes och så , han  kommer redan imorgon och börjar spackla :) Nu sätts renoveringen igång igen :D

Har fortfarande inte hittat nå arntapeter men morfar så att vi kunde måla tak/lister och lägga in golv så det bara ska sättas upp tapeter direkt då bebisen har kommit ifall vi inte får veta kön - smart morfar va? ;)

Har även kommit på vilka tapeter vi vill ha i hallen :D

Är riktigt sugen att sätta igång med allt nu , men vet ni vart min karl är?

- Det vet inte jag !! :D - Jo då ! :D haha, han är och ska "piska" Svanberg som har chippat hans bil så den ligger på runt 230-250 hästar nu men våran ligger på 250 :D Så jag tro inte gubben får pisk, lite larvigt men man dras ju med i sånt där då gubbarna inte pratar om nå annat :P haha.


Nyss ringde Stefans tjej Emma också, hon har hittat en tjej som kan ta över mammas katter - måste man skriva mera än att denna tjej är UNDERBAR?!!??! En riktigt go brud! Stefan kan känna sig riktigt lycklig lycklig - och det vet jag att han också gör :)


Nu var planen att väcka lilla Joel och sedan fara iväg på affären en sväng :)

Hej å hå !

Kram <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lundin - 1 mars 2009 17:26

  Jag har införskaffat mig en ny blogg :) Så följ mig på :http://juliasmammaida.blogg.se     Kram! ...

Av Ida Lundin - 28 februari 2009 23:37

  Som jag skrev förut så fyller min goa sambo år, hoppas han är nöjd med dagen och alla sina fina paket! På Måndag ska vi åka in till stan så han för shoppa massa fina kläder för sina presentkort han fick på Loftet och Dressman! På tal om var han fic...

Av Ida Lundin - 28 februari 2009 13:35

  Grattis till min goa sambo som fyller 23 år idag ! :) Vi älskar dig <3 ...

Av Ida Lundin - 27 februari 2009 23:19

  Ja då var vi här igen då .. En ny kommentar:   men allvarligt är det bra rutin att käka 23 på kvällen? Och i bland drar ni på na pyjamas och åker iväg på kvällen....ni verkar bara så omogen,eller du Ida iallafall. av anna den 27 februari 2009 kl 0...

Av Ida Lundin - 26 februari 2009 23:40

    Måste bara skriva en sak ... Att den person som lämnade denna kommentar:   ...vilka bra rutiner ni verkar lära er dotter-NOT. av OKEJ.... den 26 februari 2009 kl 17:14   Vad är mening med denna? Är det så roligt att lämna anonyma kommerntarer och...

Ovido - Quiz & Flashcards