Alla inlägg under september 2008

Av Ida Lundin - 4 september 2008 00:13


Kollade in hos Mia och blev utmanad :)


MiItt fullständiga namn: Ida Maria Lundin
Här är jag född: Sollefteå BB
Mina föräldrars namn: Hans och Lena
Mina syskon heter: Madelen, Joakim, Nathalie, Sebastian och Joel
Mina farföräldrar heter: Ann-Marie och Jan
Mina morföräldrar heter: Annie och Evert
Min pojk/flickvän heter: Tobias

Detta är personer som jag kan beätta allt för: Tobias och mamma

En ledig helg tillbringar jag gärna såhär: Med min kära familj <3
Så här många förhållanden har jag haft: 2 seriösa, lyckligast i världen nu!

Jag förlorade min oskuld när jag var: 14 år (pappa tyckte man kunde vänta tills man vart byxmyndig iaf, men icke :) )
Jag tror på: Jadu...
Jag tror inte på: Bra mycket!
Detta är mina dåliga vanor: Dricker för mycket CocaCola & godis
Detta är jag allergisk mot: Inget vad jag vet.
Detta skulle jag vilja göra: Vinna jätte mycket pengar :)

Mina speciella datum: 13/8 - 2008 & 23/6 - 2006 <3

Storleken på mina skor är: 36
Detta är jag rädd för: Förlora min älskade familj & spindlar 
Detta jobbar jag med: Är mammaledig nu, annars jobbar jag med Sollefteå´s gubbar & tanter :)
På tv kollar jag helst på: Antingen 3:an eller 5:an 
Såhär många barn vill jag ha: Julia räcker gott och väl nu i några år, sen kommer det ett syskon till - totalt 2 stycken :)
I framtiden skulle jag vilja bo i: Konstigt nog pratade jag och Tobias om det där ikväll.. Så man skulle vilja pröva att bo utomlands och gotta sig i värmen :)


Just DU är utmanad! ;)


God natt!

Av Ida Lundin - 3 september 2008 22:49


Jag fick mig en välbehövlig sovmorgon imorse, Julia och Tobias gick upp och myste i soffan och jag slocknade direkt :)


Idag är Julia hela 3 veckor, gud vad tiden har gått fort! Alldeles föööör fort! Det här ska ju vara min lilla bebis FÖRALLTID .. !


Idag har jag hunnit med att baka en äppelpaj, som förövrig blev väldigt god. Brukar inte gilla äppelpaj men denna va gottigotti :)

Julia´s farmor & gudmor/faster blev bjudna och sedan under kvällen kom Julia´s mormor, morbror/sebbe & moster/natta och smakade och åt lite kex :)

Sebastian höll i Julia och helt plötsligt sprakar det till i Julia´s blöja (hon bajsar rejält) och Sebastian vart så rädd så han skyndade sig och drog bort handen som han hade under rumpan !! Såg så himla roligt ut och 2 sekunder senare ville han inte hålla i Julia längre ... (Undra varför?!??!! :D )


Sitter just nu och funderar på vad jag ska fika för gott ikväll innan sängen ropar på oss, men jag får nog fundera ett tag till :)


Slänger in en bild på gumman då vi åkte bil igår, hon är ju bara för GO!!


Kram!


Av Ida Lundin - 2 september 2008 20:38


Julia sover och mamma är trött.
Sov en sväng då vi kom hem från vårdcentralen, glömde ju berätta att vi vägde och mätte stumpan idag!!

Idag vägeer hon 3640 gram (gått upp 520gram på 1v)

och var 50,5 cm lång :)


Carin tycker att vi gör ett toppenbra jobb eftersom gumman växer så bra och hon myser lika mycket med henne varje gång.

Kan det bero på att hon känner Tobias? :P

Carin är iaf väldigt väldigt DUKTIG!


Jag och gubben fick oss nyss ett gott skratt, Julia liger och pratar lite för sig själv. Hon är så himla go!

VI är så himla stolta över henne!


Igår kväll när vi hade lagt oss så kliver Tobias upp helt plötsligt och jag var bombsäker på att han gick i sömnen så jag kollade bara på honom och sa inget...

Vet ni vad han gjorde?? :)

Han gick runt sängen och kröp ner bakom mig, jag har världens goaste gubbe! Så vi låg och kollade på Julia i säkert 15 minuter och kände oss så STOLT, det finns inte ord för hur mycket vi älskar våran dotter.

Gubben gav mig en puss och gick tillbaka runt sängen och la sig, sedan somnade jag på 2 sekunder!

Kändes så tryggt att veta att de 2 personer som jag älskar mest på denna jord finns i min närhet och att de har det bra! <3


Nu vill lilla gumman nog ha en ny blöja, sedan ska vi fortsätta mysa resten av kvällen!

Kram!

Av Ida Lundin - 2 september 2008 17:59


Klev upp tidigt för att åka ner till stan så tobias fick skriva under FADERSKAPSPAPPERNA! :)

Känns bra att det är bortgjort, äntligen!

Sen sprang jag in på apoteket och fixade lite grejer till stumpan, och ammningskupor åt mig!

Sen in på Lindex och köpte strumpbyxor, en body och en pyjamas åt henne! Hon fyller ju 3 veckor imorgon ;) Klart hon måste ha något då! :)


Sen åkte vi på Volvo och Ivars och kollade på bilar, få se vad det blir :)


När vi kom hem värmde vi på lite pizza sen igår - gottigotti!


Till middag gjorde gubben köttbullar, kokt potatis, brunsås och lingonsylt till det :) + sallad så klart!

Hur ska jag klarar mig utan mig kock sen när han börjar jobba igen? ;)


Nu ska jag spendera resten av kvällen med mina älsklingar! <3


Kram!

Av Ida Lundin - 1 september 2008 20:40


Här är vi seg som tusan idag, önskar man bara kunde soooova dynget runt! :)

Iaf så har vi hunnit med en prommis i det vackra vädret, vi gick till mamma och fikade - gottgott!


Gubben har även hunnit med att åka på garaget en sväng (nya lastbilen har kommit) och gjort middag (hemmagjord pizza idag) och hängt massa tvätt!

Visst har jag en bra en karl?? :D


Julia är förkyld, täppt i näsan så vi tycker så synd om henne. Men det är konstigt att det blir värre mot kvällen och ganska så bra på dagen ... ?!


Eeh, jag orka inte blogga mera ikväll nu.

Ska vara med min familj :)

Kram!

Av Ida Lundin - 1 september 2008 20:36

Jag har blivit utmanad av: Anette

1. Vilken mat äter du ofta?
Äter nog lasagna bra ofta, är så himla smidigt och GOTT!


2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka ut?
Hjälper till i 9/10 fall! Tycker att man hjälps åt!


3. Var sitter du helst när du bloggar?
I soffan, ganska så skönt ! :)


4. Köper du ofta triss?
Inga trisslotter utan skrappyramiderna tycker jag är roliga :)


5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Älskar resan till Bulgarien!


6. Vilken tv-kanal tittar du mest på?

Antigen 3:an eller 5:an rullar här hemma på TV:n


Ovido - Quiz & Flashcards