Alla inlägg under september 2008

Av Ida Lundin - 23 september 2008 23:13


Känner NOLL lust för Julia´s dop nu!


Ja de tacka man för!

Av Ida Lundin - 23 september 2008 22:05


Imorgon blir Julia 6 veckor.

Vart har tiden tagit vägen? Kändes som det var igår de la upp henne på mitt bröst, våran lilla tjej växer för var dag och jag blir lyckligare och lykligare för varje dag som smyger förbi!


Att försöka beskriva denna känsla är näst intill omöjligt, hur kan en människa göra oss så lyckliga?

Jag kan verkligen inte finna de rätta orden för hur lyckliga föräldrar Julia gör oss till!


Jag la nyss ner henne i vaggan här bredvid mig, men när man ser henne vill man bara ta upp hon och krama krama krama och krama!


Runt 21.00 for Hanna hemöver också, hon kom och gjorde oss sällskap ikväll! Man tackar aldrig nej till sällskap, måste säga att denna brud är VÄLDIGT glad och go!

Både min och hennes gubbe jobbar i skogen :)

Flera människor borde vara som hon, så jäkla lätt att prata med och inte brydd för något. Helcool brud punkt slut :)


Funderar på ifall jag ska ta mig lite fika, kolla lite bilder som jag kan lägga in i bilddagboken :)


God natt, Kram!

Av Ida Lundin - 23 september 2008 14:15


Har skaffat mig en bilddagbok ;)


Kram!

Av Ida Lundin - 23 september 2008 12:21


Klev upp 8 idag, skulle vara hos läkaren med Julia idag klockan 9.50

Varför just så tidigt på morgonen?


Julia sov då jag tog upp henne och gjorde hon klar, alltså...

Hon sov då jag bytte blöja, bytte från pyjamas till vanliga kläder, tog på henne utekläder, satte hon i bilstolen och ut i bilen!


Hon är inte van att kliva upp den tiden, vi brukar sova mellan 08.00 - 12.00 / 14.00 Så det här var FÖR tidigt helt enkelt!


Hon vaknade till lite då jag tog upp henne och la henne på skötbordet på BVC, men sen somnade hon om igen ! :)

Då läkaren började göra sina kontroller så vaknade hon till litegrann, kollade mest på honom och såg ut att undra vad det var för hemsk gubbe som försökte väcka henne mitt i all GO sömn :)

Undersökningen gick superbra och allt såg bra ut!

Våran tjej växer som ogräs och kilona går UPPÅT :D

Så kul när läkaren och Carin tycker man är super duktig som får henne att gå upp så pass mycket då hon ändå kom 2 veckor tidigt :)

Mammas tjej vet hur man äter ! ;)


Efter besöket på BVC så stack vi på ICA + KONSUM för att leta smörgåstårta - vart ju skitsugna på det men tror ni att det fanns då?! Nee, självklart INTE!

Men vi stack in på CEKÅ`s .. Köpte en stor räkmacka var och wienerbröd !

Så morgonen/lunchen vart räddad :P


Nu sitter gubben och myser med Julia, jag ska hänga tvätten och sen ska gubben på jobbet :( SUCK!


Idag känner jag mig konstigt nog väldigt TRÖTT och shoppingsugen, men jag orkar inte åka ner själv så jag väntar tills på fredag då vi ska STORHANDLA osv. Älskar att handla mat, varför - vet jag inte :P


nee nu ska jag kila vidare :P
Kram

Av Ida Lundin - 22 september 2008 14:05


Gubben for iväg på jobbet för en stund sedan och nu är det bara jag och Julia hemma + katterna så klart :)


Får se ifall vi går bort till mamma snart, hon ville hemskt gärna det.

Tror att hon är lite Julia-mys-sugen :)


Är sugen på en kopp kaffe så jag tro jag ska ta och göra mig en sån - fast latmasken tar överhand! :)

Kanske lite äppelpaj m. vaniljvisp också :D


Funderar på ifall man ska städa lite idag, men vart??

Det är ju inge skitigt , men Julia´s farmor gav mig en idé igår...

Putsa fönster kanske?

Det tål att funderas ett tag ;)

Ska vika en massa tvätt sen igår också - fast jag tycker det är väldigt rofyllt att vika tvätt :P


Aja, nu ska jag mysa med Julia :)
kram!

Av Ida Lundin - 21 september 2008 23:21


Vilken härlig dag :)


Gubben kom in och väckte mig runt 13.00 ... Sandra och Perra var på väg hit!

Så jag klev upp och sekunden efter jag var klar så ville Julia ha mat, Julia kände på sig då jag var klar och redo för henne :P


Sandra och Perra gav Julia ett jättefint set med kläder, med musse pigg´s tjej Mimmi på :) Sedan fick hon en sån där jättemysig stol som hon kan sitta på sen, spelar en massa låtar, rabblar alfabetet osv.

Hur fin som helst!

Den VET jag att hon kommer älska sen! :)


Efter att vi hade druckit lite kaffe och fika massa gott så åkte vi hem till Hasse och Marie (farmor och farfar åt Julia)

Tobbe hjälpte Hasse med hans nya laptop, Jessica klippte även Tobbe sen, jädrans vad snygg(are) han helt plötsligt blev ;)


Vi kom precis då Marie stod och stekt biffar, självklart bjöd vi in oss själva på middag.

För jag har fått lära mig något nytt!

Jo - när man åker bort till folk så ska man passa på vid middagstiden !!

Då blir man ju bjuden på middag, så jag tror att vi ska börja göra det varje Söndag hos svärföräldrarna , man får inte vara dum.

Så lär er av detta = Åk bort vid middagstid (som jag fått lära mig) och ni slipper göra mat hemma. Dagen blir ju räddad! :D


Runt 19.15 åkte vi hem, gumman fick ny blöja och nya byxor som inte satt åt vid magen.

Gubben tog SJÄLVKLART att tvättade bilen igen, den vart ju "dammig" efter resan hem till Hasse och Mare.


Iaf så åkte vi hem till Hanna och Emil sen, fick nybakade SNODDAS och KAFFE . Jädrans vad gott! :)


Kom hem vid 22.00 ungefär, slängde oss i duschen (oja, jag lyckades locka med honom - tro de eller ej)

har även slängt igång en tvättmaskin som jag har hängt, så nu rullar 2:a tvättmaskinen på.

Hann även vika ihop all tvätt också, så nu sitter vi i soffan och Julia är så go. Hon pratar på så himla mycket nu + jättemycket ögonkontakt.

Hon ser så himla go ut - vilket hon också ÄR ! :)


Nee, nu ska jag mysa vidare med familjen!

Kram!

Av Ida Lundin - 20 september 2008 21:44


Julia har sovit jättebra inatt, fast det gör hon varje natt MEN inatt var hon så go :)

Hon älskar när man ger henne massage så jag och hon hade en mysstund vid 05.00 efter hon hade ätit :)


Det blir likadant i hjärtat då man kollar på henne som dagen då hon föddes, mitt hjärta slår mycket fortare och då Julia kollar mig djupt in i ögonen så vet jag inte vart jag ska ta vägen..

Det gör ont i mitt hjärta då jag vet att det finns så många människor som inte kan få barn, som inte kan få uppleva denna känsla som jag och Tobias får göra varje dag.
För oss betyder Julia allt, vad skulle vi göra utan henne?

Hela våra liv ska vi ägna oss att göra Julia lycklig, ge henne så mycket kärlek , trygghet och MYS vi bara kan!

Vi älskar våran dotter, så otroligt mycket! <3


Innan vi for in till stan idag så låg vi självklart och myste i sängen alla 3 innan vi gick upp, åkte in till stan vid 12.00 ..

Vi åkte upp på "FARMEN" (Jo, du läste rätt Manga) Ville tacka Gun för sakerna Julia fick också, Göran har vi redan tackat - (styvfarfar som Tobbe sa)

Julia vart så lugn då hon hörde Gun prata med henne, hon somnade medans Gun smekte hennes hand - Julia älskar ju som sagt massage och då man smeker hennes händer :)


Sen åkte vi till Andreas, Johanna och Viggo - gud vad denna pojk växer - växer våran lilla tjej så där med?? :)

Han pratade på för fullt idag, skrattade och hade allmänt roligt :)


OCH eftersom det är Lördag idag ... Så stack vi in på Videoteket och köpte en jädrans massa godis - kvällen vart räddad!

Julia´s farmor fick sig lite lakritspengar också - finns en tendens att våra lakritspengar i godisskålen försvinner då hon är här :D

Eftersom Julia´s farmor kom och hämtade godiset så fick hon mysa lite med Julia så jag och gubben åt, vi åt resterna sen igår - VAAAAADÅ GOTT???

(grillat, potatisgratäng, hemmagjord potatissallad)


Vi kollade nyss på filmen COLLEGE, ganska rolig :)

Åt chips, pop-corn, godis och dricka till det!

Det ÄR som sagt LÖRDAG idag :D


Nu kollar gubben och Julia på DISCOVERY där de bygger ihop någon hotrods, trååååkigt tycker jag :P haha . Så jag passar på att blogga istället :P


Nu ska jag fixa lite grejer, exempelvis våra missar :)


Kram!

Av Ida Lundin - 19 september 2008 22:59


Vilken härlig dag :)


Jag och Julia petade liv i gubben vid 11 snåret .. Han var mera död än levande - faktiskt! :P


Iaf så steg vi upp, duschade, fikade och drog in till stan ..


Slut på kattmat så in på Näbbar & Klor och spenderade 600 :- på en säck till våra pärlor.

In på systembolaget, köpte massa olika öl - måste ju tänka på gubben också ;)

Sen Kappahl, gumman fick nya strumpbyxor i rosa - jättesöta + ett par vita med hjärtan på :)


Så idag har hon haft en jättesöt klänning och rosa strumpbyxor - SÅ FIN! :) Ska lägga in en bild på gumman sen!


Iaf så var vi hemma runt 13.00 igen och jag började med dagens middag osv.

Vi bjöd Hasse, Marie, Jessica, Mamma, Nathalie, Sebastian och Joel på middag.

Vi åt hemmagjord potatissallad, potatisgratäng, grillat (biff, fläskfilé och karrée) , sallad, fetaost och morotsstavar!

Kan tala om att vi vart mäktigt mätt och det var sjudundrans så gott!

Vin och öl till, dricka till mig och barnen :D


Till efterrätt vart det :

Äppelpaj, vaniljvisp.

Bullar + massa olika kakor.

Kaffe och dricka!


GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTT !!!!


Skjutsade hem mamma och barnen vid 20.30 någon gång och Hasse, Marie coch Jessica vid 22.30 :)


Så nu är jag hemma med min alldeles egna lilla familj och ska duka fram lite chips och GODIS :D

(konstigt att man har gått ner graviditetskilona med allt detta skräp)

men jag är glad ändå :P


Det har alltså varit fullt upp idag och jag är nöjd med dagen, men nu ska jag mysa med familjen :)


-Lägger in en vacker bild på Julia, mamma & pappa älskar DIG !!
Kram!


Ovido - Quiz & Flashcards