Alla inlägg under september 2008

Av Ida Lundin - 13 september 2008 11:46


Grattis till Julia som fyller HELA 1 månad idag !


Mamma och pappa älskar dig :)

Av Ida Lundin - 12 september 2008 16:51


Veckorna går fruktansvärt fort sen Julia bestämde sig för att titta ut :)

Imorgon är hon redan 1 månad! Våran lilla tjej fyller 1 månad - kan ni tänka er vad fort tiden har gått?!


Vet inte om jag har skirvit om ett paket som Julia fick hem, det var iaf från Lina och Ulrika!

Jag vart så tårögd, hur goa är inte dem när de skickar paket åt Julia??

Julia vart jättenöjd över sina saker iaf! :)


Idag så kom Marie med ett paket från Anna, barnen, Janne och Mariette!

Byxor, tröja och mössa (rödvit randig med Laban på) det var så fint!

Älskar randiga kläder! :)

Vi har nyss kommi hem ifrån mamma, var dit och fikade en massa bakelser osv :) MUMS!

Nu hade jag tänkt ge Julia mat sen får vi se ifall V70:n far in emot stan och vi åker med - Julia vill hälsa på sin gudfar :)


Kram!

Av Ida Lundin - 11 september 2008 00:44


Måste börja med att säga att stumpan är 4 veckor idag - grattis hjärtat <3


Vi klev upp vid 11.00 och stack in till stan för att handla, in på banken .. fixa ett konto åt Julia - så idag har hon börjat spara pengar! Duktigt tjej vi har va?? :)

Gick på Lindex och jag köpte gummisnoddar - skönt med nya fina :) sen gick vi på Jysk för att köpa en jättefin filt , rosa med hjärtan på åt stumpan :)


När vi var klar på stan stack vi hem , jag åt en laxpaj och gubben hamburgare . Julia fick mat och ny bjölja och sedan stack vi iväg mot Jämtland.

Har varit iväg och firat pappas fru, My!

Hon fick ett roligt paket med lite smått och gott - törs inte ritkigt skriva vad hon fick så vi skippar det :P Men hon tyckte det var riktigt roligt iaf :)

Iaf så bjöd de på middag - pappa hade gjort potatisgratäng, ett gott kött som han stoppat in vitlök & plommon i som jag verkligen ÄLSKAR !!! (och JA, jag vet att man inte ska äta vitlök osv - petade bort det) gumman fick inge ont i magen eller så , så det gick jättefint! :)

Julia fick mysa lite med sin gammelfarmor som också var där, så hon är nöjd :)


Iaf så stack vi hemöver vid 20.30, när vi börja närma oss Långsele kommer vi på att vi är sugna på grillad kycklingilé & potatissallad... Jaaha, vad gör vi då?? Det är 15 min kvar tills affären stängde..

Så vi gasade på, V70:n gick som ett skott in till stan , hann precis med 1 minuts  marginal in på affären och ryckte åt oss det vi skulle ha.


Gav Julia mat då vi kom hem och sedan hoppade jag i duschen, lagomt tills jag var klar hade gubben dukat fram allt och gud så mätt jag vart!

Älskar kycklingfilé! MUMS!


Just nu ska jag hänga tvätten i tvättmaskinen som är klar och sedan ska jag mysa med gubben och stumpan som ligger och myser i soffan - ser bra mysigt ut :)


Ha en trevlig kväll/natt :P

Kram!

Av Ida Lundin - 9 september 2008 22:19


Vilken skön dag det har varit idag! Har hunnit med lite iaf :)


Gubben steg upp vid 11.00 och tvättade nybilen, kom in och väckte mig.. Jag och Julia sover som stockar på morgonen ! :)


Vi åkte till BVC med Julia, vägde och mätte henne! Ojoj, vad tiden går fort och gumman växer som tusan! :) Mamma och pappas lilla tjej!


Sen åkte vi till mamma, hon ville se V70:n och träffa Julia en snabbis innan vi åkte till stan...

Hon tyckte bilen var hur snygg som helst och myste lite med Julia!


Sen stack vi in till stan, ringde Jessica och bestämde träff :)

Vi for på Westerlund´s och fikade, gottigotti!

Julia ville ha lite mat och sedan stack vi på Klädax och köpte tillsammans en jättefin stickad kofta åt Marie, släppte av Jessica och åkte på systemet sen. Marie fick även 1 flaska rött & 1 flaska vitt vin! Flaskorna hade något ljusblått / turkost på sig eftersom Marie älskar den färgen :)

Hon var värd ALLT hon fick! :)

Just de ja, jag hittade en jacka för 800 kr också.. Vart jättekär i den men jag gick ut utan jackan ! Var nära till tårarna :P


Vi åkte hemöver för Hasse & Marie skulle komma och hämta deras V70 som gubben lånade ner till Uppsala + att de ville kolla på våran V70 !

Bror kom en sväng också + Jessica följde med hem innan hon skulle börja jobba igen.

Drack lite kaffe och hade lite tjejsnack innan gubbarna kom in igen :)


Gubben frågade ifall det var OK att han åkte på UNOX och självklart sa jag.. Tyckte han vart borta en stund längre än vad det brukar ta att åka dit..

Vad tror ni han gjorde???

JO ! - Han åkte ner till stan och KÖPTE jackan åt mig!

Har jag närmt hur mycket jag ÄLSKAR min gubbe???? :)

Vart ju supernöjd och den är så SNYGG :)


Åkte till gubbens kollega Kricken en sväng också, hälsade på en sväng :)

+ att vi hann åka till mamma´s väninna Malin, fick plastad froté av henne till Julia och ltie smått och gott :) Vad snäll hon är :)


Nu har jag bytt om på gumman och hon ligger och sover - mamma och pappa plockade fram lite godis, chips och dricka ! Nu blir det mys :)


Lägger in en bil på nya bilen - SÅÅÅÅ SNYGG!!!! :)

Kram!





Av Ida Lundin - 8 september 2008 14:00


Vid klockan 15.00 så drar gubben iväg och hämtar upp Jan.

De drar ner till Uppsala för att hämta hem våran VOLVO V70!

Känns skönt att ska få köra V70 igen!

Är väldigt Volvo-frälst!


När vi åkte ner och köpte Saab:en så sa jag till gubben att vi skulle ha köpt en V70 istället för en sån kommer stå på gården inom de närmsta åren!

Men vem hade rätt då???

JAG så klart - så nu är jag riktigt nöjd!

Ska provkör imorgon eftersom de kommer em så sent inatt, SKOJSKOJ!!


Iaf så blir jag och gumman hemma, ska ha mamma & Julia myyyyys!

Första gången vi blir hemma själv så länge också.

Själv och själv... Mamma och barnen kommer och vi ska äta middag tillsammans.

Sån här entrecot eller vad det heter, potatisgratäng och sallad. Hur gott är inte det då??!??!?!? Älskar det!

Sen så ska vi bada Julia, får se ifall hon somnar som förra gången nu igen :)


Våran lilla tjej har förresten sovit hela natten själv i spjälsängen, är så stolta över henne! :)


När jag ammade henne i morse lät hon så roligt. Medans hon åt så lät hon "mmmm" klunk klunk "mmmmm"  klunk klunk ... haha! Det lät så gott :)


Nu ska jag åka på affären och sätta gubbens mobil på laddning innan han sticker iväg :)


Kram kram!

Av Ida Lundin - 7 september 2008 19:58


Hann inte med att blogga något igår, iaf så hade vi fullt upp.

Jag fick mig en rejält sovmorgon medans Tobias och Julia myste framför TV:n.

Då jag klev upp så kom Johanna, Andreas och Viggo på besök :)

Tobias skulle hjälpa Andreas att fixa lite grejer på deras bil.


Jag och Johanna tog barnen i vagnen och gick en prommis på affären, handlade lite :)

Träffades även Julia´s mormor som ville myste lite med Julia och Viggo flörtade på för fullt med mamma :) haha! Gopojk :)


Efter affärbesöken gick vi hem igen, kollade vad grabbarna gjorde och hur långt de kommit ... De hade hunnit sprätta öl iaf! Duktiga de är! :)


Timmarna stack iväg och det började närma sig middag, tog och beställde pizza från Terrassen, 2:a dagen det vart skräpmat! Kroppen tackar!


Jag och Johanna vart godissugna vid klockan 21.00 ungefär.. Grabbarna fick avbryta för att komma in och umgås med deras barn ett tag. Så vi stack iväg till stan och löpte godis på videoteket :D GOTTIGOTTGOTT!


Sen fick jag sticka iväg och byta bil, lånade svärföräldrarnas V70, D5:a så vi åkte billigt idag och eftersom vi inte har någon saab längre!

Vill inte åka Audin så långt heller, så V70:n var super!!


Saab:en sålde vi förresten i fredags, tyvärr! Jag älskade den bilen!
Aja, nog om det.


Johanna, Andreas och Viggo åkte hem 01.30 och då var vi väldigt trött och ävenf ast de höll till i vårat garage så luktade det sånt där skitgrejs i hela huset! Vi höll på svimma och stackars barn som fick andas in de skiten!!

Idag luktar det inget iaf , tack och lov!


Julia sov förresten hela natten! :D


                                                  
          -----


Idag så klev vi upp tidigt, det bar iväg mot Boltjärn vid Ånge.

Syrrans kille fyller 30 på Tisdag eller Onsdag :P Så vi firade han idag, så han fick lite paket!


Vi var hemma runt 15,00 iaf. Bytte på Julia och gav henne mat, sen for vi iväg och lämnade igen Volvon, så tack för lånet Hasse och Marie! :)


Åt en sen middag iaf, spagetti och köttfärssås! Gott som tusan eftersom jag var snorhungrig!


Imorgon sticker gubben och Jan iväg och hämtar hem bilen, i Uppsala står våran nya pärl. En

Svart Volvo V70 , årsmodell -05 ! :D

Lägger ut bild sen, för jädrans så snygg den är !! :)


Nu är Jessica här och vi ska kolla på film, får se vad det blir!


Hejåhå!

Kram!


Av Ida Lundin - 5 september 2008 19:50

Fredag hela dagen , ganska så skönt!


Gubben stack iväg imorse klockan 6.45 för att lämna in saab:en för att byta framruta, även mamma följde med för att gubben skulle kunna komma hem igen (så julia slapp kliva upp så tidigt) snäll mamma jag har :)


När gubben kom hem igen så myste vi allihopa i sängen tills det vart knäpptyst, allihopa somnade på 5 minuter och vaknade då JUlia ville ha mat igen :)

Så vi steg upp vid 13.00, Julia skulle ha mat och vi skulle hämta upp bilen igen klockan 14.00


Så vi åkte ner till stan , jag skyndade mig in på skattkistan för att köpa påsar :)

Gubben hämtade upp saab:en .

Jag och Julia åkte på apoteket för att inhandla lite nödvändiga saker till stumpan :) sen hann vi med affären en sväng + köpa frimärken :P


Gubben ringde och frågade vart jag var, haha. Han tyckte det tog för lång tid för jag glömde ju bort att säga att jag skulle på apoteket, affären osv :P Iaf så vart vi bjudna på middag av svärföräldrarna, så det vart middag på TERRASSEN idag. Jag tog en lövbit med strips och goa grönsaker :) och gubben en kababtallrik!

Sen åkte vi hemöver till oss för att dricka kaffe :)


Julia fick även en väldigt fin matlåda och vattenflaska i ROSA av sin farfar :D haha! Den var jättefin!


Sen kom Julia´s mormor hit så jag fick totalstäda huset och tobias fick städa och tvätta saab:en .

Mamma tog ut Julia i vagnen och hon somnade på 2 sekunder så hon fick sova lite på våran altan sen tills det vart kalas i blöjan :D Då ville hon inte sova längre :)


Julia har varit jätteduktig och sovit i vaggan idag faktiskt :)

Tycker det är riktigt mysigt, trodde inte hon tänkte sova nå i den för igår totalvägrade hon verkligen!


Nu ska jag fortsätta käka lite kakor, köpte jättegoda på affären . (Remi nougat) PRÖVA!!!! Mums ;)

Måste slänga mig i duschen också, jädrans ! :P


Kram!

Av Ida Lundin - 4 september 2008 19:24


Huuuga vilken seg dag!

Klev upp vid 10.00 för att hjälpa Hanna med några papper, så nu hoppas jag att det går bra bara :)


Sen åt jag frukost/lunch och efter den så tog vi en sväng med vagnen, Julia älskar ju att åka i vagnen så vi passade på att springa på affären en sväng, behövdes hallonsylt :)

Jag och Julia gick vidare med mamma hem till henne, Tobias gick hem och klippte gräset så nu är det verkligen snyggt på gården! :)

Tobias skulle hämta upp mig och Julia då han var klar.. Så när han kommer tillbaka till mamma och vi ska åka så frågar jag vart han har bilstolen då?!?!

-Oooops, den glömde jag hemma ! :P

Så jag och Julia GICK hem igen :)


Fick med en jättegod fläskfilégryta av mamma så gubben kokade ris tills vi kom hem och det satt fint i kistan det där :D


Nu ska jag faktiskt kolla på sjukhuset i 3:an :)


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards